Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Ridning Jag behöver era synpunkter, tips, idéer samt förslag! Ska jag, eller ska jag inte fortsätta att satsa på min snart 9-åriga valack? Ja...
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: Svalina
·
Ridning Halloj! Jag lägger in denna tråden här på KR då jag gissar att ni som är intresserade av denna typen av klädsel antagligen tittar in...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
41 138
Senast: Buck
·
A
Ridning En pepptråd för oss som är ganska så mkt nybörjare i hästvärlden, har svårt för något grundläggande i ridningen (som ex någon av...
Svar
10
· Visningar
1 289
Senast: annibanni
·
V
Hästhantering Vet inte om frågan passar in här, men gör ett försök. Detta kanske inte är en jätteviktig fråga egentligen, utan jag är mest nyfiken...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 795
Senast: service
·
N
Träning Många är vi väl som stött på de där slöa och skänkeldöva hästarna på ridskolan, de som bara går och inte gör ett dyft mer än vad de...
Svar
18
· Visningar
4 445
Senast: naijna
·
Ridning Hej! Om ett tag ska jag vara med i en maskeradhoppning och hoppa L: D, och jag skulle vilja ha typ som ett ländtäcke på hästen i stil...
Svar
5
· Visningar
1 747
Senast: Melrose
·
E
Träning Min häst blir väldigt irriterad och det syns obehag på honom när jag sadlar honom. Han lägger öronen bakåt och nafsar i luften. Varje...
Svar
5
· Visningar
1 599
Senast: Poski
·
M
Träning Hej, kan ni hjälpa mig att förklara lite saker som jag inte har greppat? Vad betyder det när hästen " går på tygeln" ? Hur...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Buck
·
Ridning Jag har fått erbjudande att rida två stycken travare, ridträna alltså, dressyr och uteritter, låta dom vila från travet helt enkelt...
Svar
4
· Visningar
1 237
Senast: MizzFail
·
W
Hästhantering Hej! Jag ska så småningom börja träna min pojkväns mammas häst (travare) och behöver lite tips. Ägaren har blivit rädd för henne...
Svar
9
· Visningar
2 867
Senast: sassiball
·
A
Ridning Hej! Har någon tips på hur man kan få en häst med naturligt hög huvudposition som är rätt tittig och ofokuserad att sänka sig och bli...
2
Svar
23
· Visningar
8 480
Senast: Partylaxen
·
Hästhantering Söker råd och erfarenheter från alla er andra här, jag har helt kört fast med mitt problem: min häst fungerar inte bra med andra hästar...
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: Korven
·
Ridning Ja nu kommer den roliga perioden för oss hästmänniskor, de eviga höstmörkret(känns de som iaf). Men livet stannar ju inte upp för de...
2
Svar
22
· Visningar
1 958
Senast: Pia-Moni
·
Ridning Är det någon som vet hur man lär en häst att göra bakdelsvändning. Jag vill lära min häst det men vet inte riktigt hur jag ska gå till...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: JeennI
·
H
Hästhantering Vid vilken ålder tycker ni att det är vettigt att börja klicka in och/eller trickträna en häst? För mig innebär klickerträningen...
Svar
13
· Visningar
1 494
Senast: vanimelde
·
J
Hästhantering På senaste tiden har jag funderat på rätt så mycket i hästväg... För det första: varför rider man med bett? varför rider man med...
2
Svar
24
· Visningar
2 427
Senast: karindk60
·
Ridning Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tràden, men eftersom den handlar om riding, och tjurfaäcktiningsridning sà lägger jag den...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 753
Senast: loobah
·
Hästhantering Hej! Jag har en häst som gärna spänner sig och stressar, som jag inte kan rida på ett tag nu pga sadel som inte passar och att det...
Svar
7
· Visningar
5 097
Senast: Friggan
·
Träning hej. min ridtravare är väldigt framtung han liksom glider och stampar ner med framfötterna och hela framdelen känns det som.hur ska jag...
Svar
3
· Visningar
1 066
Senast: n33Lu
·
A
Ridning jo, min häst blir väldigt stressad när jag ska longera honom..:S han verkar tro att jag vill att han ska galoppera så fort jag smackar...
Svar
13
· Visningar
1 256
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30