Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Gör ni det? Jag tycker det känns lite läskigt att ge sig iväg själv. Man vill ju inte gärna bli liggande någonstans i skogen om man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 791
Senast: Willja
·
Hästhantering Hej! För ung 5 månader sedan bestämde jag och min familj oss att flytta hem våran ponny. Och efter som vi bara hade en häst så köpte vi...
Svar
5
· Visningar
965
Senast: Buck
·
D
Träning Hej. Min häst börjar bli till åren och har väldigt dåligt med muskler i bakre delen av ryggen. Framtill runt manken är han väldigt...
Svar
6
· Visningar
1 734
Senast: Qosack
·
N
Ridning Hej! Jag ska flytta till ett stall där det inte finns ridhus. Har annars alltid stått i ett stall med ridhus. Jag undrar hur ni gör på...
2
Svar
39
· Visningar
3 703
Senast: nicolee
·
H
Hästhantering Här sitter jag och postar en massa trådar, skriver inlägg och suger åt mig nya kunskaper som en svamp. Nyss insåg jag att buke har...
2
Svar
26
· Visningar
2 656
Senast: Honeypixie
·
Ridning Varför är det tråkigt att rida ut själv? Jag förstår verkligen inte hur man kan påstå att det är tråkigt att vara ute med sin häst...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 112
Träning Någon mer än jag som håller på att rida in sin häst? Hur långt har ni kommit och hur lägger ni upp det? Själv håller jag på att vänja...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: sassiball
·
A
Hästhantering som rubriken lyder, någon som har några tips? :D
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: Zetar
·
Ridning jag har hört om folk som rider sina hästar 3ggr i veckan , resten av tiden står dom . Kan man verkligen kräva något av hästen då? Jag...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 141
Senast: Poski
·
A
Ridning Har funderat på det där att få bättre gångarter och steg i hästen. Det finns ju en metod att nån går och pekar till hästen med spö på...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: TittiD
·
Ridning Vet inte vad jag ska göra! Har en foderponny- valack 1,39 cm född -98. Är väldigt svårriden, inte den bästa exteriören (hög manke...
2
Svar
31
· Visningar
2 941
Senast: noble art
·
A
Ridning har som sagt en travare som är lite svår att rakrikta, dvs, få han att gå längs en rak linje me hela kroppen..mest när jag samlar upp...
Svar
8
· Visningar
1 167
Senast: Warfang
·
J
Ridning jag har börjat rida igen efter ett långt uppehåll och även om det går fort framåt så upplever jag att min vänstra sida är betydligt...
Svar
10
· Visningar
1 501
Senast: jeskre
·
B
Ridning är det någon som vet om man får tävla en b-ponny mot c? Jag har en b-ponny men han ser ut som en mindre islandshäst och är en gud på att...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Deimion
·
Hästhantering I mitt stall finns en inackoderad häst som för ett sådant ohyggligt oljud innan han får sin mat. Det sparkas och skrapas och slamras...
Svar
18
· Visningar
1 405
Senast: Bruno
·
L
Träning Hej, Ursäkta ett långt inlägg, men så här är det: Jag har en 5-årig connemara som jag håller på att utbilda. Nu jobbar vi mycket...
2
Svar
36
· Visningar
3 682
Senast: Seabaz
·
L
  • Låst
Träning Hej!:laugh: Jag har blivit medryttare på en ponny som är 12 år gammal och väldigt väldigt pigg:p Hon har inte så bra kondition och...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: IngelaH
·
T
Ridning Jag är lite nyfiken på hur ni skulle rida på dessa vägar? Finns väl antagligen lika många svar som bukare och hästar men tjaa.. :p Är...
Svar
15
· Visningar
1 352
L
  • Låst
Ridning Hej:) Jag håller på att leta häst och undrar vilken storlek på häst jag behöver.:laugh: Jag är 172 cm lång och väger ca 58-59 kg.;)...
2
Svar
32
· Visningar
8 325
Senast: Liii95
·
Träning Har det nån betydelse alls? Jag ska både köra in och rida in min nyinköpta 2,5åriga nsv bruks valack nästa år/kommande åren och undrar...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama