Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag är intresserad av en d-ponny, sto f-05. Hon mättes som 3 1/2 åring till 140, har växt sent och har växt en del i sommar. Ren...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Ninnie
·
L
Hästhantering Hej, hur tycker ni jag ska göra. Köpte ju ett russ med föl för ca 1,5-2 mån sedan. Stoet var ju väldigt osäkert när hon kom hit. Men...
Svar
7
· Visningar
1 131
Senast: EmblaAsk
·
S
Hästhantering Hej, jag har ett sto med föl som är lite drygt 4,5 månader (fölet asså) och jag undrar om det går bra att rida mitt sto lite nu utan att...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Smurrfan
·
Träning Min dotter har börjat på ny ridskola, verkar kanonbra. De började med att göra ryttartest p dressyrrogram M1. Hon klarade det fick 6,5 i...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Lydia
·
Hästhantering Nu börjar flytten närma sig, jag och hästen ska flytta till ny stad och nytt stall. Han är min första häst, så jag vet inte alls hur han...
Svar
4
· Visningar
1 366
Senast: Elina8
·
Ridning Fasen va ont det gör när man flyyyger av i galoppen! :mad: Det var andra gången jag red honom (ny häst) och han vägrade sakta ner i...
2
Svar
25
· Visningar
2 525
Senast: McFlurry
·
Hästhantering De senaste veckorna har jag kört en del ledarskapsövningar och frihetsdressyr. Det har gått över förväntan. Han följer mig som en skugga...
Svar
10
· Visningar
1 471
Senast: vanimelde
·
S
Hästhantering Behöver ha lite råd och tips. I lördags fick jag äntligen hem min unghäst på 8 månader och hon är den finaste jag vet:love:, men dagarna...
Svar
6
· Visningar
1 204
Senast: vanimelde
·
Träning Nya hästen har bott hos oss i ett dygn. So far so good, han verkar trivas bra och det är relativt lugnt i hagen. Det är en bruksnordis...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Septicemia
·
G
Ridning Hej! Vet inte riktigt om detta är rätt forum men annars får väl moderator flytta tråden;) Jag undrar om man fortfarande får komma...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: toughcookie
·
C
Hästhantering Behöver råd och hjälp. Har en travare sedan 2 år (han är 9 år och är en jätteduktig ridhäst som kan en hel del dressyr) som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 652
Senast: Atalantha
·
C
Träning Hejsan Lite ny här på forumet. Har precis börjat rida igen efter 8½ år. Nu rider jag en tinkertjej. Hon är 8 år gammal, endast körd...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Import
·
Hästhantering Kan man träna det? HUR!!!!??? Har två tvååringar som skitar ner nåt så fruktansvärt i sina boxar. både med spån och med halm. Båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 271
Senast: salwi
·
W
Träning Hejsan! Hur gör ni när ni får hem en ny häst/ponny? Ridning, jobbar den från marken, ledarskapsövingar? Skriv gärna först månaden med...
Svar
15
· Visningar
4 105
Senast: JulAhl
·
V
Hästhantering Visste inte riktigt om jag skulle lägga tråden här eller under körning så flytta den gärna om den ligger fel. Tänkte höra med er som...
Svar
9
· Visningar
1 270
A
Ridning Jag har en helt underbar ridtravare som är väldigt välriden & utbildad. Brukade rida i paddocken regelbundet tidigare, men så rann...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: n33Lu
·
W
  • Låst
Ridning Är det inte dax med en bild och film tråd här på ridtravar forumet, som vi kan dela mellan varandra =) :d Jag skulle iallfall tycka det...
2
Svar
21
· Visningar
2 505
Senast: IngelaH
·
S
Ridning bytar ni bett på er häst ibland eller rider ni alltid med samma? vilka bett bytar ni mellan i så fall och varför? det skulle vara...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 781
Senast: misen
·
H
Träning Hej! Min häst är väligt svårsvängd, hon liksom blir som en banan när jag ska svänga mot tex ett hinder. Jag håller imot allt jag kan...
Svar
9
· Visningar
2 143
Senast: rebeckasff
·
Ridning Jag har nu två hästar och har så dåligt samvete när jag mest rider den ena. Skulle vilja höra lite hur ni gör som har 2 eller kanske...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter