Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Kan man träna det? HUR!!!!??? Har två tvååringar som skitar ner nåt så fruktansvärt i sina boxar. både med spån och med halm. Båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 279
Senast: salwi
·
W
Träning Hejsan! Hur gör ni när ni får hem en ny häst/ponny? Ridning, jobbar den från marken, ledarskapsövingar? Skriv gärna först månaden med...
Svar
15
· Visningar
4 108
Senast: JulAhl
·
V
Hästhantering Visste inte riktigt om jag skulle lägga tråden här eller under körning så flytta den gärna om den ligger fel. Tänkte höra med er som...
Svar
9
· Visningar
1 273
A
Ridning Jag har en helt underbar ridtravare som är väldigt välriden & utbildad. Brukade rida i paddocken regelbundet tidigare, men så rann...
Svar
10
· Visningar
1 165
Senast: n33Lu
·
W
  • Låst
Ridning Är det inte dax med en bild och film tråd här på ridtravar forumet, som vi kan dela mellan varandra =) :d Jag skulle iallfall tycka det...
2
Svar
21
· Visningar
2 505
Senast: IngelaH
·
S
Ridning bytar ni bett på er häst ibland eller rider ni alltid med samma? vilka bett bytar ni mellan i så fall och varför? det skulle vara...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 783
Senast: misen
·
H
Träning Hej! Min häst är väligt svårsvängd, hon liksom blir som en banan när jag ska svänga mot tex ett hinder. Jag håller imot allt jag kan...
Svar
9
· Visningar
2 148
Senast: rebeckasff
·
Ridning Jag har nu två hästar och har så dåligt samvete när jag mest rider den ena. Skulle vilja höra lite hur ni gör som har 2 eller kanske...
Svar
7
· Visningar
884
Senast: Lazio
·
A
Träning har en kille som blir väldigt stressad av nya miljöer.. trippar fram o stannar o vill bara vända om osv.. hur får man honom att vilja...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Jate Volim
·
J
Ridning På tisdag ska jag åka och prova ut en sadel till min arabvalack, och förhoppningsvis hitta en passande i rätt prisklass. Jag skrotade...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: M-oaa
·
Träning Hej, Jag vet inte om det här är en hästhanteringsfråga eller hästmänniska men vi försöker... Jag har haft häst i många år och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
11 172
Senast: Honeypixie
·
B
Hästhantering :crazy: Häst som äter grus.....i mängder.... :( Hästen har tidigare bara sått på box det här året och har inte varit ute i hage, stod...
Svar
1
· Visningar
1 118
Senast: Popcorn
·
P
Hästhantering Jag har ett antal dräktiga ponny ston, som har blivit kvar på ombetäcknings stället lite längre än planerat pga att vi renoverar...
Svar
7
· Visningar
1 192
Senast: pigelin73
·
W
Hästhantering Jag har en häst, hon är väldigt snäll i stallet, under ridturen, visar inga tecken på ilska eller dylikt. Men så kommer det i början av...
Svar
17
· Visningar
1 624
Senast: ridtravare
·
E
Hästhantering Jag har inte tänkt så mycket på det tidigare eftersom jag har haft mina hästar antingen för 1 år eller så har dom redan varit...
Svar
2
· Visningar
887
·
Ridning när ja red min häst igår lade jag märke till att hon hade lite konstiga läten för sig, svårt att beskriva hur det lät men det möjligt...
2
Svar
21
· Visningar
5 067
Senast: Immer
·
L
Träning Jag har en 15-årig arabvalack som är rädd för hinder. Jag tycker att det är roligt att hoppa små hinder, 40 - 60 cm, ibland. Men min...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 164
Senast: c0pyright
·
X
Träning Hej min första häst jag hade hette Mango och han blev 32 år. Jag undrar om ni vet någon annan häst som blivit äldre, eller är äldre...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
15 929
·
Hästhantering Hur märker ni att ert sto brunstar? Hur oftar är det? Och om hon får "olater" vad gör ni åt det? Jag har haft mitt sto nu i 2 ½...
Svar
19
· Visningar
3 762
Senast: Hesa
·
B
Träning Hej på er alla! Nu är det så att jag har en shetlands kille (valack) på 2½ år, han är väldigt kraftig byggd och älskar nya grejjer? så...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: _Skifting_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka