Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Jag tycker att alla ska lägga ut sina mysigaste bilder här . Samt skriva om sin ponny/häst . så ladda bara upp bild och skriv :D
Svar
1
· Visningar
931
Senast: bejkonfis
·
G
Träning Jag skulle vilja veta vad ni bukare tycker om spön :) Har tänkt ut några frågor som jag tänkte att ni kanske kunde svara :D Är nyfiken...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Gullregn
·
H
Träning Jag har börjat rida (jätte kul) och jag undrar om någon har några tips på tex hur man travar, hur man ryktar. Jag har ridit en gång och...
2
Svar
29
· Visningar
2 455
Senast: Horzegirl_97
·
V
Träning Har tittat runt på alla snygga ridtravare här på Buke och de ser verkligen fantastiska ut. Det känns som att det finns hopp ;) Min...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 049
Senast: Totola
·
M
Träning Nu när jag har letat häst blir jag så snopen när jag hör hur folk lägger upp sin träning. Jag letade dressyrhäst, men för mig betyder...
2
Svar
33
· Visningar
3 165
Senast: Anna-KarinO
·
Träning Jag arbetar heltid med hästar på olika utbildningsnivå. Dels som instruktör och dels som konsult. Nu har det dock tett sig så att jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: ridtravare
·
Hästhantering hur hård ska man vara mot en åring? köpte en åring igår som inte e uppfostrad för fem öre. hon går över en när man öppna boxdörren...
2
Svar
25
· Visningar
2 425
Senast: Aliil
·
E
Ridning Halloj alla bukare! Nu är jag på jakt efter en "lär dig rida/sköta häst" dvd som riktar sig till vuxna. Jag har en vän som är 40 +...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: _Elin_
·
Ridning Nu hoppas jag att den här tråden hamnar rätt. Min häst är väldigt ojämn. Han har tidigare gått löp och jag behöver hjälp med att muskla...
Svar
1
· Visningar
762
Senast: Totola
·
A
Ridning Jag har en helt underbar vbl valack, 170mkh, superfin ridhäst modell... Hoppar som en gud & är lika fin i dressyren... Har superfin...
Svar
17
· Visningar
2 212
Senast: AusboCaligula99
·
P
Träning Hej hej! Det är så att jag precis har börjat rida igen efter ett ca 4 års långt uppehåll och jag skulle behöva lite hjälp. Rider en...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: thyrniròs
·
Ridning (Hoppas detta ligger i rätt forum) Vad är det generellt för skillnad på tvådelat och rakt bett? Kan man svara på det? Har sökt på...
Svar
3
· Visningar
1 852
Senast: minimal
·
Ridning OBS! Kolla inlägget under detta inlägg för en kortare sammanfattning om ni inte orkar läsa igenom hela det här inlägget! Hej! Jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: mumin
·
A
Ridning Hej!Jag har en D-ponny på foder på 15 år som i slutet av Juli blev behandlad för atros i vänster fram-kota. Han stod i vilohage i 5...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: heartstring
·
Träning När jag var ute med hästen för någon dag sedan så träffade jag på en tjej jag känner och stannade såklart för att prata en stund. Jag...
2
Svar
35
· Visningar
3 455
Senast: BiMi
·
C
Träning Tråden för alla knep knåp och små eller stora hemlisar ni använder er av för att forma hästen! Berätta kortfattat om dina tips och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 603
Senast: Josse58
·
Träning Har ni bukare några bra tips så man väcker hästen när man rider så den lyssnar på en? Hästen är riden i ett år och rids för tränare...
Svar
14
· Visningar
1 226
Senast: Molle__
·
K
Träning :banana:Hej det är så att imon bitti ska vi ha Gymkhana ett helt gäng som ska sammlas hemma hos mig! :devil: ska bli skit kul :rofl: har...
Svar
4
· Visningar
10 494
Hästhantering Hejsan Hoppsan! Här skriver jag en liten tråd för att be om hjälp. Med att hitta leksaker som min lilla unghäst kan hålla på och...
Svar
18
· Visningar
7 456
Senast: Aliil
·
G
Hästhantering En sak jag inte förstår... Folk (folk menar jag med människor på diverse forum etc) säger att man ska/kan tömköra för att dels se hur...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama