Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hästen är 8 och kommer från holland så hon är troligtvis inte van vid sån kyla vi har här och så mycket snö. Så fort jag känner mig mer trygg kommer vi börja ge oss ut i skogen, tror också det är viktigt både för Huvud och kropp. Idag longerade vi och det gick kanonbra! Inget bock och inget sken, lyssnade jättebra. Lugn matte = lugn häst. försökte tänka positivt på passet när vi gick upp och sen fick jag sällskap i ridhuset och vi småpratade lite om annat så hinner man inte tänka på rädslan! Vi kämpar på och det kommer säkert ett bakslag men vi får ta ett steg i taget!
Jag vet, tanken har slagit mig också, men hon har varit hos mig drygt en månad så det känns som om jag ger upp för lätt? Jag vill inte ha en äldre häst eftersom jag känner att jag gått igenom allt det där med min andra, vill komma vidare nu. Vissa säger åt mig att jag får räkna med att flyga av osv, men ska man verkligen behöva göra det?!
Bra jobbat
Ibland är det som en tröskel man måste över och sen börjar allt liksom flyta på. Man måste bara komma över ens egen rädsla för att kunna fokusera på hästen.
När jag t.ex rider min andra häst struntar jag fullständigt i om han bockar lite eller hoppar till och fjantar. Men när min nya bara har spetsat öronen har det knytit sig i magen och då förstärker man ju hästens osäkerhet och så är man inne i den onda cirkeln.
Så ibland antar jag att det är något som måste bryta det så man börjar slappna av, och i ditt fall verkar det ju ha varit fälttävlanskursen. Imponerande att du tog dig dit trots din rädsla, här hemma travar vi på sin höjd cavaletti
Sen kan det ju också ha något att göra med importen, det är ju en betydligt större omställning att byta land och språk osv än att "bara" byta ägare. Och våra hästar har ju gjort både och, dessutom under kort tid flera gånger!