S
superstitious
Sv: Rädd för sin egen häst
Någon sa att det tar minst 6 månader att lära känna en ny häst helt & fullt...
Skönt att höra att du inte gav upp, jag är i en liknande situation som också börjar ljusna, tur att man inte ger upp
Bra jobbat
Ibland är det som en tröskel man måste över och sen börjar allt liksom flyta på. Man måste bara komma över ens egen rädsla för att kunna fokusera på hästen.
När jag t.ex rider min andra häst struntar jag fullständigt i om han bockar lite eller hoppar till och fjantar. Men när min nya bara har spetsat öronen har det knytit sig i magen och då förstärker man ju hästens osäkerhet och så är man inne i den onda cirkeln.
Så ibland antar jag att det är något som måste bryta det så man börjar slappna av, och i ditt fall verkar det ju ha varit fälttävlanskursen. Imponerande att du tog dig dit trots din rädsla, här hemma travar vi på sin höjd cavaletti
Sen kan det ju också ha något att göra med importen, det är ju en betydligt större omställning att byta land och språk osv än att "bara" byta ägare. Och våra hästar har ju gjort både och, dessutom under kort tid flera gånger!
Någon sa att det tar minst 6 månader att lära känna en ny häst helt & fullt...
Skönt att höra att du inte gav upp, jag är i en liknande situation som också börjar ljusna, tur att man inte ger upp