tre hästar!

Sv: tre hästar!

Vi har 3 hästar som går tillsammans. Det går jätte bra. Min häst på 19 år, en till valack på 9 år sedan ett sto på 8år. Det funkar jätte bra.

Vi hade tidigare en häst till i hagen, men det funkade inte alls med våra tre. Så jag tror inte att det är något som säger att bara för att det är 3 hästar så blir det problem, man får nog titta till individerna. :)

Sv: tre hästar!

Har du provat med fri tillgång till grovfoder så att inte matsituationen blir så laddad?

Det bästa annars i ditt fall vore väl att skaffa en annan kompis till den yngre hästen som inte sparkar.

Våra hästar går på lösdrift i flock och är fullbroddade om de inte är oskodda. Ett villkor för detta är dock att man har en fungerande och samspelt flock. Är det någon som inte fungerar eller på annat sätt missköter sig (läs sparkas och dyl.) så får den gå själv under vinterhalvåret eftersom ingen annan är intresserade av att få sin häst söndersparkad (vilket kan hända även utan brodd!). På betet blir det av naturliga skäl inga problem att ha med även "sparkisarna". Fri tillgång till mat och stora ytor gör att det inte finns någon matkonkurrens.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 701
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 583
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 900
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38