Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är alla hästar alltid broddade vintertid och det är mycket sällan jag sett ens en skråma från en sådan på en annan häst. Och jag har aldrig varit (ridit/haft häst) i stall där man ställer hästarna en och en. Dumheter och ffa elakheter. Människans rädsla ska inte gå ut över hästarnas livskvakite på det sättet. Då har man häst av fel orsak. Hästens bästa ska komma i första rum.
Men det är min åsikt.
Skulle aldrig få för mig att ha hästarna en och en bara för de är broddade, vilket alla skodda hästar är så fort det är vinterväglag. Skulle vara att ta bort broddarna bak om man släpper ihop nya hästar, tills de kommit överens. Hellre något litet rivsår än ensamma hästar. Visst, det KAN bli allvarliga skador av broddar om de sparkar varandra. Men om de verkligen träffar så blir det allvarliga skador utan broddar också... De enda broddskador vi haft i vårt stall är att hästarna trampat sig själva, och ingen av hästarna går ensam.
Asså han är konstig, han brukar gå in till andras hästar i boxarna & en gång stog han typ och 'skaka' en annans häst hals, vet inte riktigt hur jag ska förklara..men men om vi har dom i samma hage kommer ju han gå inte till den hagen eftersom den andra hästen står där och ja vet inte vad han kan göra men han kan säkert göra vadsomhelst med våra hästar!!
Vi har tre hästar och det funkar jättebra.
Ett dräktigt sto, en valack på 18 och en unghingst på 1,5.
Vet inte om tråden hamnade rätt men tror det.. Jag har hört att man ska antingen ha 1 eller 2 eller flera hästar i samma hage men absolut inte tre för då kan den ena bli utstött typ..Nu är det ett problem isåfall för en i mitt stall är envis & säger att hon ska ringa hem till mina föräldrar och fråga om hennes häst kan gå tsm med våra 2. Asså jag vill inte att nån häst blir 'utstött'..! Dessutom är det nån konstig gubbe som kommer till stallet med henne i bland och en gång stog han typ och hängde på halsen på en annans häst!!