bett-träning för unghäst

Sv: bett-träning för unghäst

var som när jag la på lill skiten ett täcke(reflexläntäcke full som jag satte fast om halsen). hon var lite nervös i början, men jag bryde mig inte om henne och hon lugnade snabbt ner sig. och sen jag det inget mer med det. så jag tror nog det e bäst att göra samma sak med betet och allt annat.

Sv: bett-träning för unghäst

Vi sätter på våra unghästar tränset bara. Låter det ha det några minuter, sen längre och längre tid. I början har de det i boxen så de får känna på det och tugga lite. (under uppsyn såklart)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: Freazer
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 498
Senast: Kristall10
·
Träning 7 årigt sto, import Tyskland. Vet inte mycket om ridningen där men har gått några små unghäst klasser i dressyr där. Knarrar/biter tag...
2
Svar
26
· Visningar
3 723
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38