Eftersom det är ensidigt så hade jag bett någon som är riktigt duktig på tänder att kolla och då också påpeka exakt vad hon gör innan du provar annan utrustning och sedan när munnen är genomgången och fixad prova den utrustning du tror mest på. Kanske är hon lika känslig som min som reagerar på minsta lilla fel i munnen. Om jag inte hade sagt att något störde min häst på ena sidan så hade det mycket väl kunnat hända att min veterinär som är enormt duktig på tänder inte hade reagerat på den minimala haken (för så minimal är den) och då hade ju problemet eskalerat. Bara de få veckor som går från störningen uppstår innan vi får tid är tillräckliga för att hon (hästen alltså) ska säga ifrån. Nu efter tio år tillsammans så vet jag ungefär när haken blir störande för henne så jag beställer tid redan innan.Helt klart vore det intressant och prova stångbett, får se om jag kan leta reda på ett att få låna och prova.
Igår på hack så var hon även lite tung där också i vänster hand.
Så problemet finns ju kvar där även på hack bara det att dom märks mindre i form av hysterisk knarrande på bett.
Har inte riktigt tänkt på det, men igår vart det så tydligt.
Bara för att känslan är bättre så har jag väl inte kopplat samman det riktigt.
Tack för tips om nosgrimman, har sett den förut men visste inte att den hade den funktionen.
Hästar är ju så enormt olika och det som en inte visar reaktion på alls är katastrof för någon annan.