Sv: Helt ohanterad 5-åring..
Oj! Tack för alla snälla ord och uppmuntringar!
Skäms lite över att jag inte har loggat in och hållt er uppdaterade!
Wimsan har efter ca 1 månads snabbkurs i "How to be a "normal" horese"
, fått sommarlov och gått och strosat i hagen med kompisen Smilla...
Det dåliga samvetet började då göra sig påmint då det verkligen märks hur mycket denna häst älskar att jobba! Eftersom vi har ytterligare 3 hästar (+1 i magen) så räcker inte tiden riktigt till och jag satte därför ut Wimsan på annons.
Intresset har varit mycket stort, många "Åhh....söt häst! Henne vill jag ha!".
Wimsan är verkligen jättetrevlig att hantera nu, tror inte att någon egentligen skulle märka någon skillnad på henne och övriga hästarna i stallet. Hon har ett lite tydligare kroppspråk och är lite känsligare för signaler men annars är det ingen skillnad. Däremot ser jag i hennes ögon att hon blir lite fundersam när andra hanterar henne, de gör ju inte som hennes matte! Dock är detta något hon måste vänja sig vid.
Jag hade flera spekulanter på henne men tyvärr ingen som riktigt "föll mig i smaken". Jag vill känna att det klickar och att det där finns ett genuint intresse för hästen i sig, inte enbart i de pengar som hon kan generera i en dag.
Inför visningarna så jobbade jag lite med henne och känslan är underbar, hon litar till fullo på mig, hur kan jag då sälja henne?
Har varit uppe och suttit på henne två gånger, skrittat runt lite, no problems, hon e stencool. Anledningen att det inte har blivit fler gånger är att jag inte hinner!
Jag har alltså inte hjärta att sälja henne rakt av idag, till vem som helst. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om hon "förstördes" och blir en problemhäst eller måste byta hem i minut och parti.
Därför är hon idag fortfarande till salu till rätt köpare. Det vill säga, allra helst någon som har känsla för NH och som vill ha HENNE, inte bara för hennes vackra yttre. Så finns det några hugade spekulanter på Buke, hör av er!
Tack så hemskt mkt för era snälla ord och uppmuntrade ord!