Helt ohanterad 5-åring..

Sv: Helt ohanterad 5-åring..

*kl*

Hur går det med pållan?

Några nya framsteg? *nyfiken på den fina skäcken*:bump:

Hej. Jag hittade den här tråden ikväll och har läst delvis av den. Måste bara få säga att du har gjort ett suveränt arbete med denna vackra häst. Hon är ju så söt så att man ryser när man ser henne. Det måste ju kännas umderbart för henne att få känna sig omtyckt och ompysslad. Hon ser ju så glad och trevlig ut på bilderna. Lycka till i fortsättningen.:love:

har läst igenom hela tråden nu och håller med ovanstånde, vilket jobb du har gjort :bow: Ska bli spännande att följa!

Har läst igenom hela tråden, vilket bra jobb du gjort med henne!
och undebart fin häst!:d

Annons ligger bla på hastannonser.se
Rubriken är "Mysig och vacker..."
Tycker att det är synd att TS inte ska ha kvar hästen men hon har väl sina skäl till försäljningen.

Tyvärr är det ibland så att tiden är begränsad när man har många hästar. Ibland måste man sälja av något för o hinna med.
Kan bara upplysa om att hästen inte är till salu till vem som helst.
Fick iaf uppdatering i lördags om att hästen utvecklas åt rätt håll

Du är en helt underbar hästmänniska. Du förmedlar med ditt kroppsspråk. Helt fantastiskt. Den här killen har ju ett lite stelt kroppsråk, han vänder ryggen till. Nä , du är bättre. Hade aldrig satt mitt sto i hans händer. Hon var ju trygg med dig. Vad är meningen att lämna över till en sämre. Fattar ingen ting. Du är helt fantastiskt
Jag håller på dej.

Jag tror att det kommer att gå aldelens utmärkt bara det får ta sin tid.... å få förtroende å börja lita på dej ;)

Oj! Tack för alla snälla ord och uppmuntringar! :o
Skäms lite över att jag inte har loggat in och hållt er uppdaterade!

Wimsan har efter ca 1 månads snabbkurs i "How to be a "normal" horese" :angel:, fått sommarlov och gått och strosat i hagen med kompisen Smilla...

Det dåliga samvetet började då göra sig påmint då det verkligen märks hur mycket denna häst älskar att jobba! Eftersom vi har ytterligare 3 hästar (+1 i magen) så räcker inte tiden riktigt till och jag satte därför ut Wimsan på annons.

Intresset har varit mycket stort, många "Åhh....söt häst! Henne vill jag ha!". :crazy:

Wimsan är verkligen jättetrevlig att hantera nu, tror inte att någon egentligen skulle märka någon skillnad på henne och övriga hästarna i stallet. Hon har ett lite tydligare kroppspråk och är lite känsligare för signaler men annars är det ingen skillnad. Däremot ser jag i hennes ögon att hon blir lite fundersam när andra hanterar henne, de gör ju inte som hennes matte! Dock är detta något hon måste vänja sig vid.

Jag hade flera spekulanter på henne men tyvärr ingen som riktigt "föll mig i smaken". Jag vill känna att det klickar och att det där finns ett genuint intresse för hästen i sig, inte enbart i de pengar som hon kan generera i en dag.

Inför visningarna så jobbade jag lite med henne och känslan är underbar, hon litar till fullo på mig, hur kan jag då sälja henne?:cry: Har varit uppe och suttit på henne två gånger, skrittat runt lite, no problems, hon e stencool. Anledningen att det inte har blivit fler gånger är att jag inte hinner! :(

Jag har alltså inte hjärta att sälja henne rakt av idag, till vem som helst. Jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om hon "förstördes" och blir en problemhäst eller måste byta hem i minut och parti.

Därför är hon idag fortfarande till salu till rätt köpare. Det vill säga, allra helst någon som har känsla för NH och som vill ha HENNE, inte bara för hennes vackra yttre. Så finns det några hugade spekulanter på Buke, hör av er!:D

Tack så hemskt mkt för era snälla ord och uppmuntrade ord!

Får ge er lite tröstbilder efter en lång väntan! :D

Wimsan gjorde i helgen sitt första "public appearance", dvs hon ställdes ut i korsningsklassen på utställningen i Håcksvik! :bump:

Hon skötte sig exemplariskt, hon är fenomenalt duktig på att stå stilla! :p Hon visade en fin skritt, kanske något spänd och en helt ok trav.

Jag kan säga att jag hade övat 2 gånger hemma. Hon är ju mer van att få gå lite bakom, och då framförallt i skritt. Att ha matte springandes vid sidan om sig var mycket underligt! :angel:

Hon blev i alla fall 3:a av ca; 15 hästar, kanonkul tyckte vi! Poängen var inte skämmas över heller! Tror att poängraden blev 77887=37p med reservation för delpoängen....

Här kommer lite bilder....

wim3.jpg

Så här uttråkad ser man ut efter en lång dag på utställning...
wim9.jpg

wim6.jpg

Wimsan har missuppfattat det hela och tror att hon e en American Saddlebreed?
wim2.jpg

wim10.jpg

En så´n underbart vacker häst !:love:

Jag önskar dig all lycka med denna lilla godbit !

/Malin

Lyssna nu på mamma o sälj inte hästen. Det finns nog ändå ingen som är värdig henne i dian ögon:D.

Hon uppförde sig fint på utställningen i lördags o det var jättekul o se henne live.

Visar du mina shettisar nästa år eller? Du har ju fått in den rätta snitsen nu:p

Lyssna nu på mamma o sälj inte hästen. Det finns nog ändå ingen som är värdig henne i dian ögon:D.

Hon uppförde sig fint på utställningen i lördags o det var jättekul o se henne live.

Visar du mina shettisar nästa år eller? Du har ju fått in den rätta snitsen nu:p

:D Tack! Javisst skötte hon sig fint! Jag är jättestolt över henne! :bump: Mams har startat en övertalningskampanj så vi får se hur det blir....:angel:

Jag är öppen för alla förslag! Älskar att visa häst! Det är så himla kul!

ojsan va fin hon är:love:
överväg det med att sälja henne för tänk vikket band ni fått ihop nu....:)ja tycker du ska behålla henne o kanske istället skaffa nån medryttare kanske.....säljer du henne vet man ju aldrig var hon hamnar....

Jo då jag förstog det på din mor att hon inte ville att pållan skulle säljas.
Jag hade tänkt visa mina shettisston i Svenljunga nästa sommar med föl förhoppningsvis o lär säkert behöva en hjälpande hand, inte lätt o visa 2 ston med föl i samma klass o vi bara är 2 personer (jag o Marica), våra övriga vänner har inget hästintresse o har därmed ingen förståelse för våra små utflykter så fort det nalkas häst.:eek::p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38