Hjälp! Hon stegrar sig!? :S

Sv: Hjälp! Hon stegrar sig!? :S

oops, råkade skicka ett inlägg men såg sen att en redan svarat som jag. och nu vet jag inte hur man tar bort sitt inlägg så nu får det bli såhär xD

Senast ändrad:

Hon gör det när hon tycker att det blir jobbigt, (när man försöker jobba henne i t.ex backar. inte på plan mark) Även mär hon blir stressad, innan galopp. Hade ute en veterinär som kollat igenom henne. Tidigare ägare har inte brytt sog speciellt mkt. Pga att hon alltid har vart en problemhäst så har ingen velat rida henne (förutom en dum tjej vid namn Diana som utmanar ödet varje gång hon rider. :P ) Hon testar säkert men hon har gjort det ett bra tag nu i så fall.

Mvh Diana

Försöka hitta någon som är van att rida jobbig unghäst som har känsla för när ngt är på gång som lugnt men konsekvent kan konsten att vika in huvudet mot sitt eget knä varenda gång hon gör ett försök så lovar jag att hon snart slutar.Det är det ända sättet att få hästar att inte kunna resa sig/skena lr backa...Men det kräver kunskap och jävligt bra taimning...tro mig dom värsta blir dom bästa med rätt ryttare....:)

*kl*

Har sagt det innan men kan säga det hur många ggr som helst: Jag ÄLSKAR min häst =) Idag fick jag resultatet av varför jag inte gett upp! =)Vi hoppade ju hemma i paddocken, först två kryss och sen ett kryss och ett räcke. Dom låg på kanske 50-60 eller nåt. Elma reste sig inte en enda gång, var lugn trots att det stod hinder på banan och hon tog galopperna från skritt, precis som vi tränat =) Jag hoppade i trav några ggr och sen resten av tiden galopp!! Trots att jag styrde mot hindrena och hade lång raksträcka innan hindret var hon lugn Min lilla tokiga häst går äntligen att RIDA.

Ville bara skriva av mig lite så ni som läst tråden vet hur det går. =) Kan ju tillägga för er som inte vet att Elma var hos en dressyrtränare i somras och sen dess är hon mkt mkt bättre =) Hon reser sig ibland vid uteritt och hoppning, högt men det är ändå bättre än innan =)

Tycker som alla andra att du bör kolla upp óm något är fel innan du börjar jobba med själva problemet.

Har en häst i stallet som reste sig när hon inte ville gå från stallet, ralkt upp i luften, en gång gick hon även över och ramlade, dock uta ryttare på ryggen då hon longerades vid det tillfället på volt. Vi fick tips från en NH-tränare som kommer ut ibland att när hon var på väg att resa sig trycka på med skänklarna och få henne att "falla" framåt, kunde även lägga till sporrar ifall att inte enbart skänklarna hjälpte. Detta funkade för denna häst, som såklart kollades innan för skador.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 149
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 268
Senast: Happimess
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 197
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter