Ett pikant sommarnöje..*långt*

Sv: Ett pikant sommarnöje..*långt*

Hej igen...nu var det ett antal månader sedan sist och mycket har hänt med mitt pikanta sommarnöje...Mina ponnyer har blivit stora och lärt sig en massa...

B-ponnyerna..
Valack skimmel Under hösten gick Elliott fälttävlan i debutant klass med en tredjeplacering. Han är som en prins, det är en sådan häst får håret att armarna att resa sig vid blotta åsynen. Han är född till stjärna.

Valack fux....... Riden sent omsider och såld till en unghästutbildare, fungerar bra ännu men det kommer troligen aldrig att bli helt lätt....

C-ponnyerna
Sto nu 5 år Såld till Norrland och rids regelbundet samt utbildas. Helt problemfritt! Skönt... Det fortgår som tidigare helt bra

Sto 7 år Såld och fungerar fint som allroundponny

D-ponnyn 6 år sålde jag ju och fick tillbaka. Det var det bästa som kunde hända för goda vänner köpte henne och hon tävlas nu framgångsrikt i hoppning och har utvecklats långt över alla förväntningar redan. Underbart när sådant händer...
Idag är hon en diva, TT. Stor hoppkapacitet och vilja men vet sitt värde. Flera jättefina LB rundor och skall startas i LA under våren. Temperament javisst men vilken personlighet.

Det här var ett kanonsommarjobb!!!

Uppdatering

Min skimmel har nu debuterat LA Hopp med 0 fel.

"Problemstoet" som jag fick tillbaka har gått två LA med 0 fel varv en resulterade i en 5e plats.

:banana:

Och tävlingen efter LA med en andra plats=Klar för medelsvår. ponnyn som inte gick att rida på och som hade så ont i ryggen,,,,,hehe:devil:
eller så ska en del hålla sig till ridskolehästar

Såhär i efterhand kan man iaf konstatera att det var ett mycket pikant sommarnöja. Eftersom så många läst denna tråd skall jag knyta ihop säcken.

STO-99 Fin allroundponny som tävlar hoppning & dressyr på lokalnivå. Har aldrig strulat eller varit svår. Super!

STO-00 Blev till sist en maxad C. Tävlar idag Msv A med vinster/plac Msv B banhoppning.

STO-02 C-ponny Fick en seg start pga tidsbrist men tävlar ännu lokala klasser och utvecklas fint.

VALACK-01 Liten C-ponny. Denna ponny är väl till sist och syvendes den enda som blev misslyckad om man skall se det så. Han går att rida men är skygg och svår. Han finns ännu i vår ägo men är utlånad till en vuxen som rider honom i skogen.

HINGST-00 kastrerades som ni vet. Maxad B-ponny Gått LA D/LA HOPP och SM i fälttävlan. Han är en riktig underbaring.

Jag följer dem ännu och de har gett mig så mycket på alla plan. Ett härligt sommarjobb

Liknande trådar

Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII