Sv: Ponny som reser sig
Okej,för innan skrev du när han blir trött,himla skillnad.
Alltså det han stegrar titt som tätt och inte vid specifik situation gör att mina tankar oavsett går till att hästen besväras utav ngt. Då han ibland inte alls stegrar,så tror jag på att han stegrar vid ngn form av smärta. Sorry,men jag tror faktiskt det och skulle ta och röntga och ta ut sadelkollare och åka till tandklinik.
Du har skrivit att du gjort detta, men jag skulle göra en ggn till, till andra veterinärer för att få ännu ett utlåtande
Hej jag förstår principen. Det kan vara ridpass när han inte ens försöker stegra också, så han är inget monster som gör det hela tiden. Och jag brukar alltid försöka avsluta ridpassen när det går som bäst. Grejjen är att han kan få för sig att stegra det första han gör också, om man t.ex. ska rida ut själv och han inte vill gå från gårdsplanen ensam. Och ja, han kan stegra ute också men det är ganska sällan.. det är väl om man pushar honom frammåt när han är "rädd" (inte de minsta rädd) för nått och inte "vågar" gå. Då kan han bara svänga om och tro att han ska slippa gå förbi. Men han slipper aldrig aldrig någonsin, därför jag inte fattar varför han fortsätter fjanta.
Okej,för innan skrev du när han blir trött,himla skillnad.
Alltså det han stegrar titt som tätt och inte vid specifik situation gör att mina tankar oavsett går till att hästen besväras utav ngt. Då han ibland inte alls stegrar,så tror jag på att han stegrar vid ngn form av smärta. Sorry,men jag tror faktiskt det och skulle ta och röntga och ta ut sadelkollare och åka till tandklinik.
Du har skrivit att du gjort detta, men jag skulle göra en ggn till, till andra veterinärer för att få ännu ett utlåtande