Sv: Åka transport med föl och vuxen häst.
Ojojoj vad ni har skrivit.
Tack för era svar!
Men
snabbläste igenom det ni alla skrivit och det känns som att ni förvirrar till det lite grann.
Fölet är om några dagar 7månader, avvand från sin mamma för ca 1månad sedan. "Flocken" som fölet går i består av en häst. En valack. Det är dom två hästarna som skall åka transport tillsammans! Fölet är lugn i transporten och valacken lika så!
Så varför sådan "hysteri" om sto och föl? :S
Bra att jag frå veta hur ni hade gjort och vad ni har varit med om. Så man kan ha det i tanken när man gör sitt val om åksätt.
Jag kommer att ta valacken och fölet ihop. Med mellanvägg. Vi har nu lyckats låna en transport och kunnat träna lite innan "finalen". Allting har gått bra. Fölet har åkt löst, ståendes och allting i transporten har varit lugnt.
Vi kommer självklart att stanna många gånger och kolla till dom så att allting går bra.
Hade jag nåon som kunde skjutsa fölet alt. valacken så hade jag gjort det, men det har jag inte, därför är det
inget alternativ!
Hade jag haft mycket pengar så hade jag köpt en lastbil så dom kunde få hälften var, men nu är det inte så. Tyvrr, eller vad man nu säger. Hade ju inte haft någon som kunnat köra den i alla fall, då ingen jag känner har lastbilskörkort...
Tack för svaren, och jag ska fortsätta att överväga åksättet, men eftersom att det nu fingerar såhär, så är det såhär vi antagligen kommer att göra.