Varför måste hon rusa vid galoppen??

Sv: Varför måste hon rusa vid galoppen??

Ser att du redan fått en hel del bra svar! Kan bara instämma på dem.

Sv: Varför måste hon rusa vid galoppen??

Varför är hon rädd för ridbanan?
Och vad rider du med för nosgrimma?
Verkar som om din häst inte har tillräckligt med muskler för att galoppera kort galopp... och att ta hjälp av starkare bett är idioti kan jag tycka... för det rättar inte till felet utan det döljer bara felet, skulle du sätta på ett vanligt tränsbett så skulle hon rusa igen eller hur?!?!

Jag tycker att du(om du inte redan gör det) borde rida med remontnosgrimma som används på unghästar & andra hästar som vill komma undan bettets inverkan & ett vanligt 2delat... och du säger att din häst är okänslig i munnen... vart tror du att det kommer ifrån? jo, det kommer från dragkampen som uppstår när du sliter i tyglarna när hon inte vill stanna.
Så jag ka rekomendera att du borde ta hjälp av en tränare & föröka få henne att funka på en ridbana & rida dressyr & byta ut kimbelwickbettet till hackamoore med långa "skänklar" eller remontnosgrimma och vanligt 2delat. ;)

Mvh Linnea

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 736
Senast: Freazer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama