Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jaha, ni som kommit en bit med träningen. Hur känns det när ni får till en bra galoppiruett. Känns hästen lägre eller högre?
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Susan
·
M
Hästhantering Jag har lite problem med min "låne häst". (rider på min frisörs häst ca 4 ggr i veckan). Måste poängtera att vi varken har ridhus eller...
Svar
12
· Visningar
1 785
Senast: MimmiKarlsson
·
B
Träning Hur ofta behöver en häst på 29 år ridas i veckan? Han ää jätte pigg åh så! :) Tacksamm för svar!:p:laugh::D:bump: Kram!
Svar
2
· Visningar
880
Senast: pinky
·
Ridning Ja, vad skulle ni tycka om en sån korsning? Jag har gått och blivit kär i denna lilla sötnos, och går och funderar på om hon ska bli min...
Svar
8
· Visningar
2 503
Senast: fjordtokan
·
D
Hästhantering Hej. Jag har en mycket stark häst som oftast lägger huvudet på sidan och springer på och lyssnar inte alls. Han rids idag på ett...
Svar
4
· Visningar
2 843
Senast: rosita
·
Ridning jag sitter och funderar på det, vad jag vill få ut av en ridkurs. Idagsläget har jag inte en aning så det är antagligen därför jag inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 451
Senast: tomten
·
N
Ridning Hej! :) Var och kollade på ett varmblod, såg ut som ett halvblod och var inte ens frysmärkt! är det vanligt? Men iaf, han stog...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 379
Senast: Gimlan
·
I
Ridning Jag vet inte riktigt hur detta fungerar med forum, jag har kollat lite men jag vill se hur ni andra tränar era travare / eller...
Svar
17
· Visningar
1 538
Senast: IzabelPatron
·
S
Hästhantering Nej, det har jag inte. Men jag läser tråd efter tråd om folk som har det. Som är häpna, överraskade, känner sig lurade, rädda, arga osv...
2
Svar
22
· Visningar
2 603
Senast: guest 123
·
B
Hästhantering Nu har jag ett litet problem ! Jag arbetar med natural horsemanship med min b-ponny Molly som vi äger halvt! På marken funkar vårt...
Svar
14
· Visningar
1 400
Senast: brilianthorses
·
Hästhantering Jag har filmat två urlastningar, den ena var värre än den andra. De är normala urlastningar för oss, vi vill ju givetvis det ändras så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 412
Senast: muppia
·
S
Träning Hur lägger ni upp träningen på era unghästar inför 3-års testet? När rids de in? Efter hur lång tid får de vila? När återupptar ni...
Svar
5
· Visningar
4 734
Senast: mooi
·
T
Ridning Ställer frågan i detta forum då jag tror att ni kan ge de smartaste tankegångarna...har själv hållt på mkt med centrerad ridning så jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 204
Senast: Totti
·
K
Hästhantering hej . min häst snubblar ofta .. är det någon som kan ha en aning om vad det kan vara ? har är skodd runt om för han blir öm ( bak...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: klippson
·
Z
Hästhantering Jag har en D-ponny som jag har haft i lite mer än 1,5 mån. Skulle vilja bli hans "bästa vän", men han verkar inte tycka om mig så mkt:(...
Svar
17
· Visningar
2 100
Senast: tonightwedance
·
Träning Såhär är det: Jag funderar på att så småningom flytta utomlands. Hästarna kan inte följa med pga importförbud, annars hade jag givetvis...
2
Svar
22
· Visningar
2 453
Senast: Eme_liie
·
Ridning hej! tips på att stärka bakbensmusklaturen önskas:D?
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Totola
·
T
Träning Jag skulle tacksamt ta emot lite tips på hur man kan få hästen att sätta under sig bakbenen mycket bättre. Jag har en liten häst...
Svar
10
· Visningar
1 161
Senast: Totola
·
A
Hästhantering Jag är medryttare på ett 17-årigt svenskt halvblod på 178 cm som är lite bökig... Saken är den att jag tror att han är...
Svar
2
· Visningar
1 504
Senast: anyberg
·
Hästhantering De flesta jag sett longera börjar i vänster varv och vid några tillfällen när jag kollat har hästen gått mer än dubbelt så länge i...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama