Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning Nu har min häst för första gången fått gå in över natten, har stått ute sen i mitten av maj! :) Mätaren här i norrbotten visade nu +6...
Svar
17
· Visningar
1 481
Senast: Sar
·
Hästhantering Hur skall man komma till rätta med en häst som man får släpa med sig när den leds? Hästen i fråga är ett islandssto, måttlig vilja (gör...
Svar
9
· Visningar
1 309
Senast: skuggi
·
Träning Rider en häst som lätt stressar upp sig o mest springer på, speciellt vid uteritterna. Försöker med förhållningar med halter o mycket...
Svar
3
· Visningar
1 440
Senast: majab
·
M
Hästhantering Har fått ett problem med mitt 3åriga halvblodsto som jag snart ägt i 1år. Ibland den senaste tiden när dom andra hästägarna ska hämta...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 301
P
Hästhantering Har köpt en ponny 16 år från ridskola,3 första månader jättesnäll, springer in i släp,och möter en i hagen, enda problemet var aVtt han...
Svar
1
· Visningar
941
Ridning Vet inte om detta ligger på fel men .. flytta den isf. hej ! behövr lite tips om en grejj. När jag började hoppa så fick jag håll...
Svar
16
· Visningar
2 078
Senast: Thundra
·
Ridning Ja, nu har vi en "Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?"-tråd där jag läst många hemskheter så nu ville jag höra lite...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
22 395
Senast: annaklara
·
T
Träning Jag är en tvåbarns mamma med grov övervikt. I sommar köpte vi en liten B-ponny till våra tjejer och nu blir jag ju så sugen själv med...
Svar
11
· Visningar
13 097
Senast: susanne
·
Z
Hästhantering Tjo! Vad för borste använder ni till karleden? Jag brukar använda en jättemjuk borste till karleden då jag är så rädd om det området...
Svar
17
· Visningar
1 524
Senast: Hannely
·
Träning Och vad gör ni när hästen bockar?
2 3
Svar
45
· Visningar
15 857
N
Hästhantering kanske fel forum men jag tror inte. Jag har problem med min häst. 1. Lastning: Han är jättelätt lastad egentligen men förra veckan när...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: nicolee
·
B
Hästhantering Hej. jag har en shettis som har blivit väldigt stark nu på sistonde, kan inte rida han själv eftersom jag är förstor på han, och vet...
2
Svar
21
· Visningar
2 123
Senast: Pula
·
P
Hästhantering Jag har en minishettis på 3,5 år, köpte honom i slutet av augusti. Har börjat hantera honom från dag 1 med att lyfta på hovarna och...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Pula
·
Hästhantering Allt började med att jag hyrde en häst några dagar i veckan för ca 1 år sedan. Hästen var en femårig vallack som aldrig hade blivit...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Teilani
·
B
Hästhantering Hej! Jag har en unghäst på 1 år. Han är världens snällaste i all hantering, och älskar att pli pysslad med. Men ett problem har vi. När...
Svar
11
· Visningar
3 208
Senast: cirkus
·
B
Hästhantering Min häst var hoppig och skuttig och ville helst inte alls åka transport. Det tog ju aldrig längre än 10 min att lasta, men jag upplevde...
2
Svar
20
· Visningar
1 910
H
Hästhantering har ett russ på fyra år har haft han i 2 år.och håller på att köra in han.men när jag tömkör så taktar han,stegrar,gå snett.står o...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: hermitage
·
  • Låst
Träning Nu blev det rätt, #8 skulle de ju va. Ber moderatorn ta bort den nya tråden jag gjorde med fel nummer. Tack!
Svar
1
· Visningar
636
Senast: IngelaH
·
L
Hästhantering JAg har just tagit en häst på foder. Ett 6 årigt halvblod, valack. Han har haft en bogsträckning och har inte blivit riden på över...
Svar
9
· Visningar
1 246
Senast: lindberg18
·
  • Låst
Träning Ännu en till samlingen... :) För att svara Katarina_Dacke i den gamla tråden så reagerar min tvärtemot på spörapp, han står som en ko...
55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
66 337
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar