Starka hästar

Sv: Starka hästar

En ponny som man själv inte kan rida kan man utbilda på töm.

Låt inte barnen rida själva på hästarna, ha dem på lina tills de har lärt sig att rida.

Sv: Starka hästar

Min undran är:
När blev shettisen så stark?
har den varit det hela tiden?
Hur tunga är barnen -eller är det en liten shettis, kanske den har ont och vill bara springa för att få bli kvitt det onda?
ett skarpare bett skulle ge problem i framtiden, med tiden skulle den bli ännu starkare och barnen ännu mer hårda i handen och sen skulle det inte gå alls.....
det där pessoabettet som fanns på bild av någon hemsk människa, nej det är inte ok!
det finns andra metoder att försöka få ner tempot på ex, renodla hjälperna !!!
Har ni kollat över foderstaten????
Hur mycket är de ute i hage, rör de sig mycket ute eller äter de bara gräs och sover -inget bus och lek med de andra hästarna?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 056
Senast: dukie
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 739
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka