iliedtoday
Trådstartare
De hade tyvärr inte rätt storlek (10,5)Kolla på kapson.se
De har både 10 mm och 12 mm

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De hade tyvärr inte rätt storlek (10,5)Kolla på kapson.se
De har både 10 mm och 12 mm
Attans.De hade tyvärr inte rätt storlek (10,5)![]()
Ja! Tänkte att jag börjar med ett Nova bett och ser vad han tycker om det. Blir det bättre men inte helt kan jag tänka mig lägga ner lite mer pengar på ett Baucher bett eller se om jag kan hitta någon att låna av! Hur snabbt tycker du att man märker om hästen accepterar bettet? Alla är ju olika såklart men ”generellt” sett.Attans.
Men du kan ju prova ett helt vanligt rakt bett först, antingen med lösa ringar eller fasta ringar. De brukar ofta säljas begagnade för en hundring eller två.
Så får du besked av hästen om rakt bett är rätt väg att gå, kanske blir hästen nöjdare direkt eller så får ni leta vidare.
Raka baucher är inte tillåtet att tävla dressyr på så vill du ha tävlingsgodkända bett så går det bort.Någon som vet vart man kan hitta ett rakt baucherbett för ett bra pris? Alla jag hittar är över 1000 kr eller 10mm tjocka, är det tillåtet att tävla på dem? Vad jag fått det till är det inte det men någon kanske vet något annat?
Jaha varför inte?Raka baucher är inte tillåtet att tävla dressyr på så vill du ha tävlingsgodkända bett så går det bort.
Får vara två eller tredelat med Max 5cm skänkel
Ingen aning. Det får du fråga svenska ridsportförbundet omJaha varför inte?
Det står att det är ok med ett oledat tränsbett med parerstänger, vart kan man hitta ett sådant? Är inte det som ett rakt Baucher bett?Raka baucher är inte tillåtet att tävla dressyr på så vill du ha tävlingsgodkända bett så går det bort.
Får vara två eller tredelat med Max 5cm skänkel
För att TR:s vägar äro outgrundliga?Jaha varför inte?
Nej i ett baucher så sitter sidostycket fast i skänkeln och tygeln i ringen så det verkar inte som ett vanligt bett där allt sitter i samma ring.Det står att det är ok med ett oledat tränsbett med parerstänger, vart kan man hitta ett sådant? Är inte det som ett rakt Baucher bett?
Prova att googla på rakt fullcheek bett så bör du få lika olika träffar.Det står att det är ok med ett oledat tränsbett med parerstänger, vart kan man hitta ett sådant? Är inte det som ett rakt Baucher bett?
Det står att det är ok med ett oledat tränsbett med parerstänger, vart kan man hitta ett sådant? Är inte det som ett rakt Baucher bett?
Så de menar ett vanligt fullcheek när de säger rakt tränsbett med parerstänger?Prova att googla på rakt fullcheek bett så bör du få lika olika träffar.
Ok tack! Ja verkligen, mycket att hålla koll påNej. Det är inte samma. Ett baucherbett verkar hängandes i munnen och uttrycker negativ verkan (till skillnad från vad MÅNGA tror) på nacken, bett med parerstänger är i stort sett ett eggbett (som däremot utövar ett tryck på nacken, vilket MÅNGA inte heller vet) och samtidigt har parerstänger.
Bett och fysik är kul!![]()
Ja det är samma sakSå de menar ett vanligt fullcheek när de säger rakt tränsbett med parerstänger?