*tove*
Trådstartare
Sv: Stubbåkrar
Visst ser det lockande ut. Men dom flesta golfbanor och fotbollsplanar plöjs ju inte upp, och det är de flesta medvetna om. Till skillnad från stubbåkrar, där inte alla vet att det KAN vara sått där.
Jag förstår redan det. Det är ju typ tjugo pers som svarat innan dig .Jo det är ju just det att vissa stubbåkrar inte ska plöjas upp och då blir det inte så roligt om man rider där. Och många tror som du gjorde tidigare att alla stubbåkrar ska plöjas upp och rider där och då blir inte bonden glad alls och så är grannfejden igång
Att ta till exempel hösilage på en vall där hästar galopperat och trampat upp djupa hål och vänt upp jord som kommer i hösilaget kan göra att mycket blir förstört.
Jag tycker golfbanor ser så otroligt lockande ut att träna på mycket bättre än stubbåkrar faktiskt. Som en fälttävlansbana i världklass. Till skillnad från stubbåkrar som ofta är lite för tunga tycker jag. Och en fotbollsplan, vilken hoppbana att träna på. Det var därför jag lite ironiskt drog till med liknelsen mellan stubbåkrar och golfbanor.
Visst ser det lockande ut. Men dom flesta golfbanor och fotbollsplanar plöjs ju inte upp, och det är de flesta medvetna om. Till skillnad från stubbåkrar, där inte alla vet att det KAN vara sått där.