Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget körkort men kör bil ändå. Har sagt till min son att du måste ta med dig bilnycklarna eller låsa in dem, när du åker och jobbar, för detta är olagligt. Är orolig att hon till och med åker iväg med barnen i bilen ibland, när min son jobbar. Min son säger att det skulle hon aldrig göra, tror inte på det. Till saken hör också att tjejen tar sig friheten och hittar på egna saker i princip varje helg, åker och hälsar på kompisar, dvs. tar inte sitt föräldraskap på allvar. Min son får laga mat när han kommer hem från jobbet och ta barnen. Hon brukar ta på sig ytterkläderna och gå ut en promenad för hon behöver egen tid, vem behöver inte det. Men inte varje dag! Hon har heller inget fast arbete.
Svårt detta att se på, vad kan jag göra? Har frågat min son hur deras relation är och han sa att den är väl inte så bra. Men han gör inget åt saken, förstår att det är tufft med två barn, men han har mig, sin pappa och flera andra i närheten som ställer upp till 100%. Dock har tjejen det tuffare, ingen mamma i livet och pappan är ganska frånvarande. Tar gärna emot alla goda tips jag kan få.