Besluts ångest

Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃
Jag kommer kanske ta bort denhär sen iallafall om man fort farande kan det. För att jag hade ju en "höst dagbok" så känns inte som jag kan göra en ny höst dagbok liksom men jag kan ju inte precis göra en vinter dagbok eller jul dagbok eller nånting NU 🙃 Utan som min tanke var så skulle jag kanske göra en ny dagboks tråd när jag "flyttar hem" efter som att det skulle vara som en ny "del" eller som ett nytt "kapitel" eller hur jag ska förklara.
Men men whatever jag vet bara inte hur jag ska göra nu. Men jag vill ändå få ut lite tankar justnu så så chansar jag med denhär tråden.
Men ja jag har EXTREMT mycket besluts ångest!
För att planen var att vi ska åka och prov rida en ponny imorgon. Vi har varit och kollat på den innan och den verkar bra och kändes som att den KANSKE kunde vara "min" ponny liksom. Även fast den inte precis är som jag tänkte att jag ville ha frånbörjan men ja. Vi skulle iallafall prov rida den imorgon men nu vet jag inte.
För att som kanske vissa vet så mår jag väldigt dåligt justnu pågrund av flera andledningar. Så jag vet inte ens om jag FÅR åka iväg med bara mamma justnu. Och även om jag får så vet jag inte om jag vill. Eller det känns som fel val o avsett för jag vill inte rida när jag mår såhär och det känns orätt vist mot ponnyn osv. Och jag vet inte ens om jag vill ha nån ponny som det känns nu. Men alla säger att det kommer bli bättre igen och det kommer vända osv och jag vet inte om jag tror på det. Men OM så kanske jag missar liksom MIN ponny för att jag mår skit nu? Så blir det som ännu mera makt till dom sakerna och dom personerna som jag mår skit för?
Men såklart så vill ju säljarna inte bara vänta hurlänge som helst heller så känns inte som att vi kan fråga om vi kan flytta fram det.
Så ja jag vet inte. Men jag kanske heltenkelt måste missa denhär ponnyn och det kanske heltenkelt inte är meningen att jag ska ha en egen ponny?
 

Ja det är flera saker som har "hänt" men tror inte att jag kan skriva om dom. Men skillnaden mot förut är att nu så känns det som att hela själva jag är ändrad pågrund av dom sakerna. Så att jag heltenkelt trodde att jag var en person fast jag är inte den personen eller hur jag ska förklara. Alltså att det är blandannat därför som det är en "dipp" och inte att det känns så för att det är en dipp nu.
Det kanske inte blev detminsta tydligare men jag vet inte hur jag ska förklara.
Nej och det behöver du inte svara på såklart, det är ju också en liten gråzon vad man får och inte får skriva här på forumet men jag tänker att du har folk runt om dig att prata med om det - mina pm är också alltid öppna om du vill prata med någon annan såklart. Jag tror ändå, eftersom denna dipp (som jag ändå väljer att kalla den) kom så nyligen, så det kan vara så att du inte riktigt kan se andra sidan än. Det hoppas jag iallafall. Du brukar alltid komma ut starkare på andra sidan så jag väljer att tro och hoppas det nu också. Men jag förstår hur du menar ändå.
 
Nej det funkar inte förmig att tänka så efter som att justnu så kan jag inte tänka nånting sånt om fram tiden alls.
Men ja den skulle såklart bli jätte bra om skött o avsett så det är ju ingen "fara" liksom. Utan mera att den kanske är värd nån bättre som älskar den mera osv.
Den är kanske värd att få komma till dig? Du vet bara inte om det än? Jag kan inte tänka mig att någon ponny skulle kunna få det bättre än hos dig. Din omtanke om alla djur är så fantastisk.
 
Jag har ingen aning ifall nån vill veta men jag har iallafall sagt till mamma att hon får bestämma 🙃
För alltså hon vet ju allt vad jag iallafall ville ha för häst osv och hon vet hur ponnyn är hon vet hur prov ridningen gick och allt sånt. Och jag kan heltenkelt inte välja om jag vill ha den. Eller rättaresagt så kan jag inte vilja nånting justnu för att min hjärna är iprincip av stängd. Och jag vill inte bara be dom som säljer henne att få massa tid att tänka på heller.
Utan då är det bättre att mamma får välja heltenkelt. Och OM det blir nån ponny ihuvud taget så kommer det ju vara min ponny men mamma kommer ändå vara ganska så in blandade i den också. Så då kan likagärna hon välja efter som att jag ändå inte är JAG nu 🙃
Så ja jag har heltenkelt bestämt mig att jag inte kommer bestämma utan det får mamma göra så acsepterar jag o avsett vad hon väljer heltenkelt.
Klokt av dig tycker jag. Och jag är helt övertygad om att hon fattar ett klokt beslut som är både för ditt och ponnyns bästa. Jag tycker att det verkar som att den här ponnyn är perfekt för dig just nu, t o m trots att du mår som du mår kunde du känna att du klickade med henne när du provred. Stämmer inte riktigt med ålder och inte med ras heller. Men du kommer ha möjlighet att ha fler ponnyer i ditt liv. Den här ponnyn kan bli som en "sprängbräda" längre fram till att hitta den där unga fellponnyn du drömmer om.

Att din hjärna har det så jobbigt just nu att den inte kan ta några beslut förstår jag. Och då är du så klok att du överlämnar beslutet till någon som vet vad du vill ha och behöver och som sett er tillsammans. Och som har fattat kloka beslut tidigare 💙. Jag tror att det blir rätt beslut, oavsett vilket.
 
Jag håller helt med om det @mamman skriver att det är väldigt klokt att lämna över beslutet till någon som har förståelse för dig och dina behov och sett er tillsammans.

Precis som @Nox väljer jag att kalla detta dipp jag tror du kan komma tillbaka dit du var för ett tag sen. Du har många kloka människor runt dig att prata med och behöver självklart inte skriva till oss vad som har hänt.

Men såklart är mina pm alltid öppna om du vill skriva något prata med någon annan @L(i)FE ❤️
 
  • Hjärta
Reactions: Nox
Jag har ingen aning ifall nån vill veta men jag har iallafall sagt till mamma att hon får bestämma 🙃
För alltså hon vet ju allt vad jag iallafall ville ha för häst osv och hon vet hur ponnyn är hon vet hur prov ridningen gick och allt sånt. Och jag kan heltenkelt inte välja om jag vill ha den. Eller rättaresagt så kan jag inte vilja nånting justnu för att min hjärna är iprincip av stängd. Och jag vill inte bara be dom som säljer henne att få massa tid att tänka på heller.
Utan då är det bättre att mamma får välja heltenkelt. Och OM det blir nån ponny ihuvud taget så kommer det ju vara min ponny men mamma kommer ändå vara ganska så in blandade i den också. Så då kan likagärna hon välja efter som att jag ändå inte är JAG nu 🙃
Så ja jag har heltenkelt bestämt mig att jag inte kommer bestämma utan det får mamma göra så acsepterar jag o avsett vad hon väljer heltenkelt.

Klokt val 🤗💞
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 730
Senast: L(i)FE
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 470
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
31
· Visningar
2 987
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 766
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp