Hjälp - mina händer flaxar!

Sv: Hjälp - mina händer flaxar!

Jag har nog lättare att hålla stilla händer i lättridningen! Jag har kämpat på och verkligen försökt fokusera på händerna. Försöker rida utan stigbyglar emellanåt också för att komma ner djupare i sadeln. Jag tycker det är väldigt svårt att hålla yttertygeln i ett bra grepp, den glider sakta men säkert ut och hästen gör sig längre. Jag försöker hålla handen stängd, men har ni några bra tips här? :confused:

KL

Är du avslappnad i axlar och armar? Har du bra stabilitet i bålen? Jag upplever själv att jag blir väldigt flaxig i händer och armar om jag inte är stadig och avslappnad i bålen. Jag tror också, som andra säger här, att du måste arbeta med balans och stabilitet i sitsen- då kommer nog stilla händer som ett brev på posten! :)

Mina axlar är spända. Suck, har alltid alltid svårt att slappna av där. Spända även när jag går, är på jobbet m m.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
579
Senast: tara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 425
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar