Hjälp - mina händer flaxar!

Sv: Hjälp - mina händer flaxar!

Jag har nog lättare att hålla stilla händer i lättridningen! Jag har kämpat på och verkligen försökt fokusera på händerna. Försöker rida utan stigbyglar emellanåt också för att komma ner djupare i sadeln. Jag tycker det är väldigt svårt att hålla yttertygeln i ett bra grepp, den glider sakta men säkert ut och hästen gör sig längre. Jag försöker hålla handen stängd, men har ni några bra tips här? :confused:

KL

Är du avslappnad i axlar och armar? Har du bra stabilitet i bålen? Jag upplever själv att jag blir väldigt flaxig i händer och armar om jag inte är stadig och avslappnad i bålen. Jag tror också, som andra säger här, att du måste arbeta med balans och stabilitet i sitsen- då kommer nog stilla händer som ett brev på posten! :)

Mina axlar är spända. Suck, har alltid alltid svårt att slappna av där. Spända även när jag går, är på jobbet m m.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 507
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon