Sv: Proffshjälp gällande lastning!
Ja, jag hoppas ju verkligen att det finns vettigare människor än dom jag träffat...
Jodå, i vanliga fall så går han upp några steg och stannar eller backar. Efter lite träning (kanske en halvtimme) så går han även in, trots att han tycker det är lite småläskigt. Några ggr har jag stått vid frambommen och pratat med någon person genom framdörren, och då har han gjort några försök upp och ner, och så har han gått in helt själv, utan att jag ens bett honom om det. Så det känns som att han verkligen VILL försöka!!
Han vill göra rätt liksom, vill vara snäll. Och han vill komma ut och träna, för det tycker han är jättekul.
Problemet är att så fort vi åkt nånstans så har det varit tillbaks på noll (och minus..)
Alltid varit svårare att få med honom hem, men först tänkte jag att det var pga han var okoncentrerad och så. Och han blev svårare att lasta för varje gång vi varit någon stans. Men nu vet jag varför...
Jaa, jag hoppas verkligen att det hjälper med en större... Har inte provat att lasta honom alls sen i höstas, tyckte inte det var någon ide att prova mer med den transport som jag hade, så sålde den. Har funderat på vilken jag ska köpa och har nästan bestämd mig för en Böckmann Big Champion. Var på en mässa och kollade på en del olika märken och modeller, och den verkar vara det bästa jag kan hitta i prisklass under 100'. Den är extra lång och extra bred, väldigt ljus och fin och i aluminium. Och dom ska gå väldigt stadigt säger folk. Så jag tror och hoppas att det kommer lösa sig då, annars vet jag inte vad jag ska hitta på....