R
_rexon_
Sv: Jag behöver hjälp !!
Han saknar lite motivation att röra på sig men jag försöker få han att tycka det är kul genom att berömma honom jätte mycket när an gör rätt och inte stannar.
De enda krav jag har ställt på honom är att han ska skritta två hela varv på ridbanan utan att stanna.. Han är säkert arbetsvillig men han orkar inte bära mig om man säger så han har inga ryggmuskler och han inte blivigt riden på jätte länge.hmm travare om några brukar ju ha skyhög arbetsmoral och drivkraft - MEN på ridbanan brukar de ofta inte vara tillräckligt musklade och tränade för att orka jobba på de vis många ofta kräver. de krävs för mycket för tidigt.. jag har aldrig mött en ras representread som travaren att vara så otroligt arbetsvillig och viljan att vara ryttaren till lags är jättestark. man kommer långt på det bara de får hinna med och muskla på sig så de är väl förberedda för uppgiften.
är det där du känner att de inte vill jobba? för att de inte kan?? för att de inte får möjligheten.
men många tror att de räcker att de tävlat på travet och sen skritta i skogen så ska de orka bära sig i ett ridhus på små volter - det är ju två helt olika arbeten.
Han saknar lite motivation att röra på sig men jag försöker få han att tycka det är kul genom att berömma honom jätte mycket när an gör rätt och inte stannar.