Har ni samma problem? vad ska jag göra ?

Sv: Har ni samma problem? vad ska jag göra ?

tack tack..
hon har faktiskt börjat lyda mig, te x när jag är ute och rider och hon stannar ger hon upp ganska snabbt bara jag har ngt ridspö och liksom visar henne..
finns tyvärr ingen tränare här, bor liksom inte i stan precis utan på landet, och det tar ca en halvtimme till närmsta tränare.

Ursäkta men det är verkligen ingen ursäkt för att säga att du inte kan träna för tränare.

Det är bara att ringa runt och se om det är någon som kan tänka sig att komma ut till er (om du kanske får ihop 1-2 personer till) eller så är det bara att packa in hästen i transporten och åka 30 min bort. Man kan faktiskt inte lära sig häst/ridning utan hjälp. Det finns så mycket som kan bli fel.

Mitt sto började stanna till ibland när vi hade bytt stall.
då flyttade jag hennes bakdel, sen var de inge mer problem med det.
dock var det bara i hagen, när vi skulle in som hon kunde stanna. Aldrig annars. :)

okej, tack för alla tips & allt.
men nu stannar hon inte längre ;)

tips! har haft liknande problem med min unghäst som vägrade gå ut från hagen. jag tog med longerlinan ut och linade i volter eller att han bara skulle gå framåt tills han kom igång själv. sedan godis och beröm!! det funkar bäst med positiv envishet än att bli förbannad, för då har man bara kvar problemet ...
det kan också hjäpa att byta hagkompis till hästar med postiv inställning till människor eller låta hästen gå själv i "tråkig" hage för en kortare tid.

Good luck!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 736
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 063
Senast: MiniLi
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 547
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar