Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Vissa säger att vuxna kan rida Shettlands ponnyer för att dom är så starka, andra säger att det är djurplågeri. Vad tycker ni? Var går...
2
Svar
36
· Visningar
4 793
Ridning går de alls att göra detta. och hur skall man i så fall göra de, hingsten först eller?
Svar
5
· Visningar
2 349
Senast: __Stilett__
·
H
Hästhantering Jag inhyser min häst på lösdrift, med ligghall. Jag har bara haft henne i en knapp vecka, och hon håller som bäst på att acklimatisera...
Svar
17
· Visningar
1 357
Senast: Honeypixie
·
G
Ridning Nu när hösten kommer så kommer även regn och rusk. Marken blir extremt våt och minsta trav/galopp på gräs får hela gräsmattan bli en...
Svar
12
· Visningar
1 707
Senast: Gullregn
·
G
Hästhantering Idag så tränade jag min nordis på att stå still i hagen då det är där hon har det som svårast med. Så jag klickertränade henne med att...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: Buck
·
I
Träning Usch jag behöver lite råd. Jag har svårt att ha tillräckligt korta tyglar + att vara mjuk och fin i handen. Min mjuka fina hand...
Svar
6
· Visningar
1 713
Senast: Kookaburra
·
B
Hästhantering Hej... jag har tagit mig an en problemponny B-ponny. Han hade stora blodmasken o pälsätare hos tidigare ägare så dom rakade av han all...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: Nixehen
·
A
Ridning Har den senaste tiden ridit en hel del utan sadel mest för att jag kände att jag behövde "stretcha" lite och för att jag haft väldigt...
2
Svar
21
· Visningar
3 156
Senast: LLaika
·
E
Ridning Hej! Är sedan tre månader lycklig ägare till en varmblodsvalack på 6 år. Han är mycket charmig, nyfiken och lättlärd. Det är en smäcker...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: SandraM
·
Ridning Brukar väldigt sällan skriva i häst-delen av det här forumet, men nu känner jag att jag skulle behöva lite tankar från andra. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: Fossing
·
Träning Hur skulle ni ha gjort i den här situationen? Jag brukar hjälpa till lite på en ridskola ibland och har någon lektion då och då. I en...
Svar
18
· Visningar
2 271
Senast: Myzan87
·
C
Träning Har en arabkille som spänner sig i galoppen, drar upp huvudet o spänner halsen... Har jobbat jättemkt med att få honom att ta stöd på...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Lydia
·
A
Ridning Hejsan, jag äger en d-ponny på 11 år som är van vid att tränas mycket. Jag köpte henne 30 april 2009 och där jag har henne nu finns det...
Svar
7
· Visningar
1 677
Senast: Lydia
·
Ridning Bakgrund Har äntligen börjat rida så smått igen efter ett långt uppehåll (för första gången på 100 år rider jag dessutom i grupp)...
2
Svar
23
· Visningar
1 846
Senast: Kattsak
·
E
Hästhantering Hej alla! Tänkte starta denna tråd för att få andras tankar och idéer på hur man tränar en unghäst. Har själv haft häst sen jag...
Svar
1
· Visningar
1 163
Senast: hnokki
·
K
Träning Nu har jag en kompis som fått försig (vad det låter som i mina öron :angel: ) att en halsförlängare skulle lösa alla problem (hon har...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 273
Senast: supersara
·
A
Ridning Hejsan, jag hoppas att ni vill ge lite input kring hur man hittar en bra ridskola? Jag har sökt bland tradarna med de jag hittat...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: Annelein
·
Hästhantering Påfallande ofta ser jag att en majoritet (i de stall jag själv stått i), aldrig knäpper käkremmen på grimman när dom leder sina hästar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 651
Senast: Skogstokig
·
V
Ridning Jag har tagit hem en ridtravare på foder ganska nyss. Han har gått på travet men har inte så många starter. Han är hel mysig och så...
Svar
9
· Visningar
965
Senast: TheKings
·
Ridning Min pålle har blivit stel i rumpan :( Hade hovis/massören ute nu i kväll för jag trodde han hade stengallor igen men inga sådana...
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: timme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka