Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning det verkade som ett par av oss var eniga om att vi var oeniga :D i tråden om att rida på en hand och ytterligare en stångdiskussion...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
13 940
Senast: Immer
·
K
Hästhantering Hej mina vänner :) Vi utökar familjen med en häst till :laugh: och kommer att flytta henne mellan skolan i Plönninge, Halmstad och...
Svar
10
· Visningar
3 118
Senast: kaffekopp
·
L
Ridning sitter ni på några bra övningar som hjälper att få ner hälarna? är mitt problemområde. det känns som att jag trycker ner dem, men det...
Svar
12
· Visningar
1 743
Senast: Cizma
·
K
Hästhantering Jag har tanke på att hyra en sommarhäst och undrar vad det innebär? Skulle bli jätte glad för tips! Jag är ju 13 år nu, kommer va 14...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: Klariiisss
·
N
Ridning Jag håller nu på att leta sadel till min unghäst. Problemet är det att det är en islandshäst som är lika bred över ryggen som en större...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej! Jag undrar om någon vet varför min häst beter sig som hon gör. Hon är ett 7-årigt sto som är stabil och snäll 98% av fallen. Hon...
Svar
18
· Visningar
1 759
Senast: Solis
·
P
  • Låst
Ridning Jag hyr en B-ponny på lördagar. Han är 127 cm hög och jag är 154 cm lång och väger 40-41 kilo. När blir jag för stor? Är jag redan för...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: tomten
·
K
Ridning Såg ingen tråd där man kan visa sin ridbilder (alla typer av ridbilder) så här har vi en. Själv har jag några från en skogstur igår ;)
Svar
1
· Visningar
746
Senast: pinky
·
M
Träning Jag har ett varmblodssto på 14 år. Har haft henne i 1 år nu. Hon har haft en skada i ryggen så har endast fått skritta med henne och...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: timme
·
Ridning Hur gör ni en övergång från galopp till trav? Jag har märkt att instruktörer säger olika:confused: Någon säger att när man gör en...
Svar
5
· Visningar
2 963
Senast: Totola
·
K
Hästhantering Jag vet att rubriken får mig att låta jättekorkad, men det passade som ändå. Jag känner mig faktiskt lite korkad eftersom allt jag har...
Svar
5
· Visningar
6 667
Senast: KlaraJasmin
·
S
Hästhantering Hej :) är ny här på forumet men kan säga att hitintills ser det superbra ut :) nu är det så att jag har börjat rida, har ridit...
Svar
18
· Visningar
4 501
Senast: SuperLisa
·
S
Träning Jag har några frågor som jag är jätte tacksam om jag får svar på: Varför ska man inte släppa hästen på bete innan maj? Varför ska...
Svar
16
· Visningar
1 041
Senast: M-oaa
·
A
Ridning Pratade precis med en kompis som var trött på att alla träningar för både vanliga dressyrtränare och akademiska tränare var så himla...
2
Svar
33
· Visningar
3 097
Senast: Susan
·
P
Hästhantering Våra två hingsföl (nu 4 resp 2,5 månad) är nafsiga. Vi har konsekvent knäppt till dem på mulen och även mjukt vridig om mulen. Det...
2
Svar
20
· Visningar
2 084
Senast: Bonyana
·
A
Hästhantering Hej! HAr en häst som skulle behöva gå ner en hel del (ca 200kg :crazy: ) Någon som har nåt tips eller bra ide på "bantarträning"...
Svar
10
· Visningar
1 282
Senast: Vita_N_6520
·
Träning Lite nyfiken på hur nio värmer upp för ridpasset:) så ja hur ser eran uppvärmning ut?:P
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Zephira
·
Ridning hej! börjar gå riktigt bra med travarherren nu och han bär sig jättefint i traven och skritten nu(rusar inte och drar inte) men i...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: tuaphua
·
I
Träning Hej Jag har varit på utställning med min häst nu några gånger i sommar. Och det han får nerslag på i bedömningen är traven...
Svar
1
· Visningar
1 210
Senast: mahlmt
·
D
Ridning Hejsan alla glada :laugh: Nu när hösten närmar sig med en hög fart så börjar man fundera över vinterkläder och allt annat som har med...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur