Låta hästen bara gå i hagen

Sv: Låta hästen bara gå i hagen

Ja, givetvis. Men de kommer fortfarande inte att motioneras och det är ju det ursprungsfrågan är.

Som nån annan skrev, hur länge ska du vara borta egentligen??

Låter ju inte som ett toppenliv för en treåring att tillbringa de närmsta två åren i en hage utan träning eller annan stimulans :(

Handlar det om några månader eller knappa året så gör det väl inget om de bara går, många betäcks ju som unghästar o går då bara o skrotar i ett år.

Men är det längre tid så tycker jag att det bara är ego att behålla dem o låta dem bara stå i en hage. Då är det bättre att låta dem komma till ett nytt hem. Det är ju hästarna man måste tänka på i första hand o jag tycker inte att unghästar bara ska gå i en hage i flera år "bara för att"

Kan bara hålla med dig.. Tror jag frågat två gånger nu hur länge det hela gäller men inte fått någe svar. FÖr mitt svar skulle ändras beroende på hur länge hon nu ska vara borta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderat på detta fram och tillbaka. En del har kanske en häst, vill flytta ut på landet, hittar hus men ska ha sällskap till sin...
Svar
10
· Visningar
1 814
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama