Satte i halsen när jag såg Bents namn tillsammans med "TAP" på youtube...

Sv: Satte i halsen när jag såg Bents namn tillsammans med "TAP" på youtube...

Åh fy sjutton... Såg just klippet ni postat på sidan 2 (med den där snubben som uppenbarligen är i Japan och fördärvar hästar)... Man blir mörkrädd bara av att se det men att sen också läsa kommentarerna (isht de som "tränaren" själv skrivit) får mig att vilja kräkas och gråta på samma gång... Usch... Har också flaggat det på YouTube. Såna där grejer borde inte få visas, än mindre utföras!

-KL-

Skrämmande att se!:crazy:

Än värre är det ju att säkert många tar efter hans "metod"

Sen undrar jag..får man verkligen publicera vad man vill på youtube?

Finns ju mängder m äckliga videor där djur plågas, slaktas och gud vet vad..

Kan förstå om någon vill lägga upp en video i syftet att bevisa hur världen kan se ut som en mindre dokumentär el liknande.
Men att bara filma när någon sparkar, slår eller misshandlar djur på annat sätt borde inte få publiceras!

Det är äckligt! :mad:

Mmmm det är verkligen dumt att han tränar andras hästar också.

Jag skrev på tjejens video och föreslog att hon skulle ta bort Bents namn eftersom någon uttryckligen önskat det, men det har hon skitit i. Bara raderat alla inlägg.

Hej Sammet!

Jag blev så förskräckt och ledsen när jag såg den här metoden, så jag kunde inte hålla mig ifrån att diskutera det med en man som satt det här "tappandet" i system och anser sig vara en riktigt, riktigt duktig hästmänniska.
http://www.youtube.com/watch?v=3AKsB59DnJ8
Nu syns kanske inte mina svar ännu, jag har nämligen försökt förklara för mannen varför det här är helt förkastligt och vad man borde göra istället- han förstod nämligen inte alls vad man kunde göra annat än att använda "full force" på en häst som inte slutar bocka :crazy:
Någon annan kanske också känner sig manad att förklara för karlen vad det är som inte är ok med vad han gör, och vad det finns för andra medel? Han verkar trots allt väldigt resonabel, och kanske kan en liten glödlampa tändas i hans huvud? :idea:
/Maria

Såg nu atth an inte använder tappandet i alls lika stor utsträckning som äckel-päcklet "Endospink". Men ändå. Diskutera går ju iaf att göra med honom.

Jagh ar varit framme och kommenterat och flaggat så många av Endos videor jag orkar, hoppas alla gör likadant. Fy fan, vad ARG man blir :cry:

KL

Ja vad ska man säga? Där kunskapen tar slut tar våldet vid kanske :(
Finns många sjuka metoder att ta till när man inte klarar av sin häst tyvärr, bara fantasin verkar sätta gränser hos vissa :( Jag har sett och hört om så jäkla mycket hemska metoder, allt ifrån att binda upp ett ben på en häst som bockar till att fälla en bråkande häst, binda ihop benen på den och låta den ligga under en presenning några timmar. Det handlar inte om nåt annat än att knäcka hästen helt enkelt. Vart tog det roliga vägen undrar man ju. Vart försvann det där med att det ska vara kul både för häst och människa när man rider, tränar eller vad man nu hittar på? Vill man inte ha en häst full av själförtroende, som VILL göra det människan vill, istället för att lyda för att den inte har någon vilja kvar?

KL

Är det någon mer än jag som ser starka likheter med vad Cesar Millan gör med vissa hundar?
Att knäcka psyken på dom här sätten tror jag aldrig fungerar, varken på djur eller människor!

Menar du "mannen som talar med hundar" eller vad programet heter?

Jag har inte sett ett enda så jag kan inte uttrycka mig i den frågan.

Berätta gärna vad han gör? (ärligt intresserad)

Hur kan du jämföra:confused::mad:

Hundar lägger sig för för att fjäska/ underkasta sig- det gör inte hästar. Han markerar o låter sin flock lösa många betéendestörningar- klokt!

På dessa horribla filmer görs det utan öga o känsla för djuret- helt omotiverat o fortsätter i det oändliga:eek:

Måste göra så att jag kan logga in o kunna protestera.
Man hör ju att folk i US tycker att sånt är vedertaget o helt rätt.

Såg nu att de försvara sig med att hästen bockar o att många har varit mkt abused tidigare. Ja!
O det fortsätter man med. De har 0 koll på att man bör vänja hästar o allt ska gå snabbt o man får komplikationer o löser det med mer psykisk terror.

Ja bryta hästarna är ju poppis även här- för att folk inte har kunskap eller vill ge hästarna den tid allt tar.

Senast ändrad:

-KL-

Har nu varit och kommenterat en massa liknande klipp samt flaggat dem som djurplågeri.

Har förklarat för dem att det inte är hundar det handlar om som faktiskt lägger sig ned för att visa underkastelse utan att det här är hästar och som inte visar sin underkastelse på detta sätt.
Har även frågat vars eller av vem de har lärt sig denna metod (annan djurplågare?) och att det är rent idioti samt djurplågeri att bryta ner djur på detta sätt.

De borde läsa en eller flera etologi kurser..för så här fungerar inte hästar! :crazy:

*kl*

Nu har jag också flaggat båda filmerna...

*KL* (om det är så här man lånar knapp)
Jag skällde ut den första tjejen... Har flaggat också.. Nu går det inte att kommentera hennes video mer. Fattar de verkligen inte vad de gör med sina hästar? Blir frustrerad, förbannad och ledsen... :(

Det går att skicka mess direkt till dem. :angel:

KL

Är det någon mer än jag som ser starka likheter med vad Cesar Millan gör med vissa hundar?
Att knäcka psyken på dom här sätten tror jag aldrig fungerar, varken på djur eller människor!

Det gör han väl inte, jag förstår inte jämförelsen alls:confused::confused:

Det går inte att jämföra på samma dag....

En hund lägger sej för en som står över i rang på ett helt annat sätt än en häst gör Hästar kastar sej inte ner på backen för varandra;). Går inte heller att jämföra. :confused: Att lägga ner en hund eller en häst.

Hej Sammet!

Jag blev så förskräckt och ledsen när jag såg den här metoden, så jag kunde inte hålla mig ifrån att diskutera det med en man som satt det här "tappandet" i system och anser sig vara en riktigt, riktigt duktig hästmänniska.
http://www.youtube.com/watch?v=3AKsB59DnJ8
Nu syns kanske inte mina svar ännu, jag har nämligen försökt förklara för mannen varför det här är helt förkastligt och vad man borde göra istället- han förstod nämligen inte alls vad man kunde göra annat än att använda "full force" på en häst som inte slutar bocka :crazy:
Någon annan kanske också känner sig manad att förklara för karlen vad det är som inte är ok med vad han gör, och vad det finns för andra medel? Han verkar trots allt väldigt resonabel, och kanske kan en liten glödlampa tändas i hans huvud? :idea:
/Maria

Jag tror inte att han tar till sig. Längre ner bland kommentarerna tackar ägaren för ett bra jobb och det framkommer att hästen är endast TVÅ ÅR. :eek::eek: Trodde inte mina ögon! Dom här människorna tänker inte, "jaha hon kanske inte är redo att ridas in ännu vi ger henne lite tid" utan dom torterar henne tills hon tycker det är bättre att stå ut med att bli riden. Hon är en BEBIS ju. :eek::confused::cry:
Så kallar han sig för "master horseman"....

Ja, bäbis är hästen verkligen!

Killen i andra filmen jag länkade rider in fbl och jag har för mig att de är 1 år när de rids in i USA? (rätta mig gärna)

Ja, bäbis är hästen verkligen!

Killen i andra filmen jag länkade rider in fbl och jag har för mig att de är 1 år när de rids in i USA? (rätta mig gärna)

De är säkert ca 18 månader precis som i sverige (och övriga galoppvärlden).

1 och ett halvt då =)

Hur som helst tycker jag att dte stt han rider in alla hästarna (med TAP) är fruktansvärt.

Det gör han väl inte, jag förstår inte jämförelsen alls:confused::confused:

Det går inte att jämföra på samma dag....

En hund lägger sej för en som står över i rang på ett helt annat sätt än en häst gör Hästar kastar sej inte ner på backen för varandra;). Går inte heller att jämföra. :confused: Att lägga ner en hund eller en häst.

Hm...

Var dumt av mig att dra in hund i denna tråd, handlar ju som sagt om hästar så förlåt.

Skapar en ny tråd på hund för alla som är intresserade.

1 och ett halvt då =)

Hur som helst tycker jag att dte stt han rider in alla hästarna (med TAP) är fruktansvärt.

Visst är det vidrigt och jag som har ridit in ett ganska stort gäng åringar av varierande kaliber har fortfarande aldrig kännt behov att ta till liknande metoder.
Jag kan inte se vad det skulle ge för fördelar, en häst som fått lära sig att vika ned sig kan knappast bli någon stjärna som galoppör.....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka