Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Obs att denna häst har blivit TAPad förr och att det inte går så här lugnt de första gångerna. De flesta hästar försöker slå sig fri i början, innan de inser att de inte kommer loss och ger upp.
http://www.youtube.com/watch?v=EIgLmHonQLs&feature=fvsr
"Tapping my little Arab bitless with a Bent Branderup caveson."
Va in på hans hemsida för att se vad han är för nån och hur han resonerar...han verkar bara ha hand om galopphästar, mest unga som ska förberedas för tävling.
Vilken anläggning han har!!
Det där med "tapping" ser det ut som han tar till när han träffar på hästar som är farliga att hantera...om det sen är rätt att tvinga en häst till underkastelse genom att dra dem ner till liggande position kan man ju fundera över.
Hittade en film som visar en mjukare sida....vill man inte titta på hela så är den sekvens jag tänkte på från 2.44 och framåt. (En liten fux)
http://www.youtube.com/watch?v=j06-DzWT3qM
Detta är ingen galopphäst. Jag fick detta svar på min kommentar:
".......a little background on this filly, she sent her owner to the hospital twice as a yearling and she was a 14 yr old girl who was just loving on her when she struck out at her. So as a two old I was asked if I could help with the horse and she went good at the start , then one day she exploded with me and busted up my hand pretty good, so I had enough and the Tap did wonders for her.."
Min tolking: detta är alltså en helt vanlig men kanske lite dominant unghäst som har hamnat som åring hos en tjej som ville bara gosa och inte klarade av att sätta hästen på plats. Skadorna har kommit som ett brev på posten. Sen har hästen hamnat hos honom och upprepat sina fasoner och skadat även honom, och istället för att använda sig av lugn och konsekvens har han bestämt sig för att tvinga henne till underkastelse genom att gång på gång fälla ner henne på marken.
Nej tyvärr är det inte så att han bara använder det på "problemhästar", jag har sett flera av hans filmer (bla sedan tidigare) och han använder TAP på alla hästar han rider in, som standard.
Sedan tycker jag personligen inte att det är en ursäkt att använda våld mot en häst att den är en "besvärlig" häst...
Ok, jag vet inte vad det är för häst så det är säkert som du säger.
Att lägga ner dem kanske känns som en genväg, vad vet jag. Jag tycker dock att man förnedrar hästen ordentligt genom att göra så.