Satte i halsen när jag såg Bents namn tillsammans med "TAP" på youtube...

Sv: Satte i halsen när jag såg Bents namn tillsammans med "TAP" på youtube...

Nej jag tycker också det saknas helt motivering till att göra dteta.

Och jag undrar verkligen hur det påverkar deras "spirit" att springa.
Det är ju meningen att man skall bygga upp en häst mentalt för att den ska bli bra, inte bryta ner den.

Min egen gammelhingst är nedbruten sen travet.
Jag förtjänade ledarskapet när jag köpte honom, och när jag arbetar med honom idag och rider/arbetar vid hand (AR) så berömmer jag honom med rösten. När jag berömmer honom kråmar han sig av bara min röst och arbetar änmer duktigt, han går mer i form av att jag säger "bra" än av något tygeltag eller skänkelhjälp.

Hästar är i stort behov av att veta att de gör rätt för att utvecklas.

:
Hm...

Var dumt av mig att dra in hund i denna tråd, handlar ju som sagt om hästar så förlåt.

Skapar en ny tråd på hund för alla som är intresserade.

Det är OK, men jag tyckte bara att det blev en konstig jämförelse med dessa vidrigheter, jag har inte sett så mycket av hundkillen det jag har sett har aldrig varit misshandel av hunden, men han lär dem via "hundspråk", det här med hästarna är ren misshandel inget annat, tycker jag:crazy:

KL

Tror tyvärr det kan förekomma liknande även i Sverige, det är en avart av det som många älskar och som fokuserar på dominans över sin häst. Just det där med dominans verkar så viktigt för många och där finns nog tyvärr en glidande skala där även liknande saker kan förekomma i ytteränden av detta synsätt:crazy:

:

Tror tyvärr det kan förekomma liknande även i Sverige, det är en avart av det som många älskar och som fokuserar på dominans över sin häst. Just det där med dominans verkar så viktigt för många och där finns nog tyvärr en glidande skala där även liknande saker kan förekomma i ytteränden av detta synsätt:crazy:

Kan tänka mig att det handlar om en tolkning av ordet "ledarskap". En ledare bestämmer. Vill minnas att det fanns en tråd för längesen som försökte komma på ett mer passande ord.

apropå den videon, nu går det inte att se den, den är "privat"... :grin:

jag klarar mig alldeles utmärkt att umgås med min häst utan att den ska behöva läggas sig ner! Jag vet även själv att jag inte har den kapaciteten att klara det med min store kuse.. Och fy vad dåligt jag mådde utav den filmen.. De måste ju se hur häste lider!

Jo han gör sådär ibland...

Tänk om man kunde få honom att göra alla sina TAPvideor privata...

Jo han gör sådär ibland...

Tänk om man kunde få honom att göra alla sina TAPvideor privata...

Fy! Jag pallar inte att se, får ont i hjärtat. Jag blir så jävla arg över sånt här. Det finns alldeles för mycket skit i hästvärlden och det är många människor som inte förstår vad de håller på med.......

:(

USH! Är det ända jag kan säga :cry: Hur kan man äns tänka tanken på att bryta ner hästarna så ? Det kan ju inte kännas riktigt rätt :crazy:

Nu är jag så arg så att jag kokar :devil::crazy:

Denna kille kallar det han gör Horsemanship och då blir jag bara jävligt förbannad men här har du ju en typisk TAP övning men i denna film så ger hästen tillslut upp fullständigt o vägrar resa sig och då blir det mycket lida för hästen... Den här killen utför detta på oinridna 1åriga fullblod.... vilket är helt idiotisk

http://www.youtube.com/watch?v=4NOA8...e=channel_page

Kunde inte följa länken, den var inte fullständig.

Länka gärna om. :)

Fy!! Rena djurplågeriet tycker jag. Jag orkade inte ens se klart videon, mådde illa. Stackars häst! Vad är det för idioter som tror att man måste lägga ner en häst för att uppnå kommunikation och samspel....

Usch och fy, det saknas ord... :crazy:

Snyggt låtval till den första filmen också, Love and understanding... NOT

:eek: jag är mållös....
Att det samtidigt spelades "Love an understanding" gjorde inte saken bättre precis.
Talande är att min 8 årige son kom mitt i filmen, tittade på dataskärmen och och sa -vad är det där? och i nästa sekund -vilka jävla idioter!
Måste säga att han sammanfattade det bra.

Kunde inte följa länken, den var inte fullständig.

Länka gärna om. :)

Såg nu att videoklippet har blivit privat men jag såg det ju igår :O

Men ni får en länk till hans hemsida och han kallar det han håller på med Hybrid Horsemanship och jag citerar han hemsida "Horsemanship is like coffee - old school as too strong, Natural Horsemanship is too weak... Meet Regular"

http://www.hybrid-horseman.com/

Senast ändrad av en moderator:

Tack för tipset. Jag har nu flaggat videon på YouTube som olämpligt pga att det är djurplågeri, föreslår att fler gör likadant så kanske admininstratörerna bestämmer sig för att ta bort den.

Det ska man göra med ALLT vidrigt man hittar på YouTube. Jag vet inte hur mkt det hjälper men då har man iaf sagt ifrån.

Jeg har og flagget videoen for animal abuse, oppfordrer fler til å gjøre det samme

Va in på hans hemsida för att se vad han är för nån och hur han resonerar...han verkar bara ha hand om galopphästar, mest unga som ska förberedas för tävling.
Vilken anläggning han har!!
Det där med "tapping" ser det ut som han tar till när han träffar på hästar som är farliga att hantera...om det sen är rätt att tvinga en häst till underkastelse genom att dra dem ner till liggande position kan man ju fundera över.

Hittade en film som visar en mjukare sida....vill man inte titta på hela så är den sekvens jag tänkte på från 2.44 och framåt. (En liten fux)

http://www.youtube.com/watch?v=j06-DzWT3qM

Nej tyvärr är det inte så att han bara använder det på "problemhästar", jag har sett flera av hans filmer (bla sedan tidigare) och han använder TAP på alla hästar han rider in, som standard.
Sedan tycker jag personligen inte att det är en ursäkt att använda våld mot en häst att den är en "besvärlig" häst...

Det är ju nästan komiskt :S Till videon på youtube har hon en låt som heter Love and Understanding... SKOJJAR HON ELLER???!!!! tänkte på den första videon med TAP... :S

Senast ändrad av en moderator:

Talande är att min 8 årige son kom mitt i filmen, tittade på dataskärmen och och sa -vad är det där? och i nästa sekund -vilka jävla idioter!
Måste säga att han sammanfattade det bra.

Jopp det gjorde han :laugh::crazy:

...som sagt, vilka jävla idioter..:( usch jag blir bara ledsen av sånt här.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka