Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej hej.. Jag jar fått lära mig att fatta galopp med skänklarna.. Men har hört att man kan fatta galopp med höfterna. Och har läst...
Svar
13
· Visningar
2 321
Senast: oxo
·
Träning Hej. Jag är halvfodervärd på en 17 årig ridskolehäst, som jag rider 3ggr i veckan, hoppning, dressyr och rida ut. Hon är jättehärlig och...
Svar
8
· Visningar
1 215
Senast: skjona
·
Hästhantering Många ville höra hur det går/gick med lastträningen av denna häst (se tråden om dominanta hästen bland mina trådar). Denna unge (2år)...
2
Svar
25
· Visningar
3 180
Senast: lundborg
·
Hästhantering Har en väldigt nervös och ängslig arabkorsning på foder, som jag gärna skulle vilja börja tävla ordentligt. Det stora, och enda...
Svar
6
· Visningar
1 217
A
Ridning Min kompis har en ponny född 05 som har börjat "falla ihop med framdelen" . När hon travar eller galopperar så snubblar han ibland och...
2
Svar
21
· Visningar
2 343
Senast: mackan
·
G
Ridning Jag har en kallblodstravare hemma (ett sto på 17 år) som jag har ridit på i ca sju år nu tror jag. Dock har hon problem med sin galopp...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: fraaida
·
C
Hästhantering Jag har smått börjat träna lite lydnad med damen med mycket bestämda åsikter ;) Och det går jätte bra! Men jag har så fruktansvärt...
Svar
4
· Visningar
884
P
Hästhantering Jag hittar inte problemet... Har en 21årig c-ponny, okänd härstamn, han är helt fantastisk älskar att få jobba i manegen/paddock...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Pula
·
Träning Min häst har alltid haft tungan över bettet. jag har provat alla typer av bett, och då menar jag verkligen alla. Köpte in ett...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 972
Senast: Deimion
·
S
Ridning Rider ett halvblodssto en gång i veckan och hon är jättefin i skritt och trav men helt omöjlig i galoppen. Man fattar galopp...
2
Svar
21
· Visningar
2 478
Senast: Badger
·
Ridning Hej! Under den senaste tiden händer det några gånger varje ridtur att min ponnys mage börjar låta. Typ klunk, klunk, i takt med...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Deimion
·
M
  • Låst
Ridning Hejsan! Har fått hem en häst som inte har blivit riden på hela sommaren och har där med tappa muskler. Har ni några bra tips att dela...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har en fullblodsvalack på sju år som ja har lite problem när vi ska rida ut själv, när ja köpte honom förre vintern hade han knappt...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: chaos
·
Ridning har en liten fundering angående tömkörning och hur man fäster tygeln har fått lära mig att yttertygel skall gå genom ringen på...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Eme_liie
·
Hästhantering Inte det notoriska ouppfostrade tiggandet, utan det medfödda tiggandet med lång hals utsträckt i en vacker båge, spetsade öron...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: moiran
·
A
Hästhantering Hej hopp! (vet inte om det här kommer rätt nu...men testar) Jag har ett ardennersto som snart fyller 1.5 år. Hon är världens...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Pula
·
S
Träning Hej! Har ett par problem med sisten när jag rider som jag skulle vilja ha tips på hur man kan träna. Problemen jag vill rätta till är...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Ponnytant
·
S
Ridning Just nu så är jag osams med min ponny. Han vill varken lyssna när jag tar tag i tygeln eller när jag använder skänklarna. Istället går...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Heulwen
·
Ridning Hej! Har nyligen köpt en ridtravare som aldrig startat på travet men som travtränats lite som ung. Men i minst 6 år har hon varit enbart...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Dolly
·
T
Hästhantering Snälla! Behöver hjälp! Jag har 7 hästar på bete här hos mig. En av dem är en valack på 3 år. Mitt problem är att jag inte får ta ut...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama