Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Hästhantering Varför äter min häst jord? är det farligt? Han får vitaminer och salt och har alltid tillgång till vatten & mat...:confused:
Svar
9
· Visningar
4 404
Senast: MiaMaria
·
L
Träning Hej! Skulle vilja höra era erfarenheter av att lämna era ponnyer på tillridning, främst små ponnyer. Har själv en smäcker B-ponny men...
Svar
1
· Visningar
1 483
J
  • Låst
Hästhantering Hej! Nu kanske denna "tråden" kom lite på fel plats? men men :P hur gör ni för att hästen/ponnyn ska gå i form? lite kul att veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: IngelaH
·
Träning när kan man börja stalla in hästen i stallet på hösten? hästen är en shettis med mkt päls... bara en sak ja undra. flytta tråden om...
Svar
4
· Visningar
918
Senast: kirrekorv
·
H
Hästhantering Jag har lite frågor gällande den första tiden efter att man skaffat häst. Min häst har varit hos mig i fem dagar nu, och håller på att...
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: Honeypixie
·
S
Hästhantering Hur går ni tillväga när ni lägger på ett täcke på hästen första gången? Lös i boxen? Uppbunden? Vad bör man undvika? Hur gör ni...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: fjordtokan
·
Träning Med anledning av denna tråd som gick från en skadetråd till en hanteingstråd men låstes i slutänden så vill jag ändå starta upp en ny...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
11 819
Senast: Lydia
·
S
Träning Hur skulle ni göra? Vi har mest skrittat nu i 2 veckor. Hon stod väl i ca 1v runt koliken & så. Tacksam för svar.
Svar
12
· Visningar
8 979
Senast: CindyLou
·
J
Träning hej! jag har nyss blivit ägare åt en 6-årig d-ponny valack och allt funkar jätte bra men när jag rider (använder 3-delat bett) så liksom...
Svar
6
· Visningar
1 511
Senast: Snowball
·
Hästhantering Hur ska man egentligen bära sig åt om en häst stegrar sig ofta när man rider?
2
Svar
36
· Visningar
5 764
Senast: cannelia
·
Hästhantering Hur lär man en häst att vara en handhäst??? Vad är säkrast att ha på handhäst träns eller grimma???
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: Lazio
·
Ridning Hejsan, av ren nyfikenhet skulle jag hemskt gärna vilja att ni svarade på kommande frågor, alla angående tränare. 1. Skulle du kunna...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: tuaphua
·
N
Hästhantering Jag har inte haft min häst länge, och i början försökte hon testa mig på banan tex: gå ner i ett dike och stå och nosa på dom andra...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Zephira
·
Hästhantering Kom precis hem från en ridtur och är irriterad, fast jag är osäker på om jag har rätt att vara irriterad ;) Fått lov att låna en...
Svar
18
· Visningar
2 368
Senast: Tinuri
·
M
Träning Skulle vilja ha tips om ridövningar som är användbara ute i skogen. Har varken tillgång till paddock lr ridhus, mer än 1-2 gånger i...
Svar
12
· Visningar
4 683
Senast: IngelaH
·
A
Träning Beskriv exakt hur ni går tillväga när ni ska göra halt! Driver ni och bromsar samtidigt? Lirkar med bettet? Sitter emot? Beskriv i...
Svar
17
· Visningar
1 967
Senast: Wysiwyg
·
A
Hästhantering De som sysslar med div metoder osv har redan sina trådar och sina starka argument. Men vi som inte har någon metod? Som bara får det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 663
Senast: Roofy
·
J
Ridning jag är så där helt sprudlande glad efter min ridlektion igår... :bump: (jag måste ju få börja och skryta lite) men jag var den ända i...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Ponnytant
·
Ridning En spin-off från en annan tråd där vi kom in på ryttare som tappar bålstabiliteten och viker sig/kollapsar i sidan. Detta är ju inte...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
11 950
Senast: Totola
·
E
Hästhantering Jag undrar om det ni har lite tips på hur man kan göra för att få en unghingst (6månader), att inte bli hingstig. Finns det knep...
2
Svar
22
· Visningar
2 586
Senast: Em_E_liE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII