Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Hej, jag har världens goaste shettisföl. Borstning, hovkratsning och det går jättebra. Hon kommer alltid fram i hagen mm. Men en sak...
Svar
11
· Visningar
1 357
A
Hästhantering Köpte en shettis från grannen för en vecka sedan. Ett sto på 21 år som min dotter på 3 år varit över o ridit några ggr innan. Hon har då...
Svar
10
· Visningar
1 394
Senast: Bonyana
·
G
Hästhantering Finns det något bra sätt att träna en häst att bli mer trygg i sig själv?
Svar
9
· Visningar
1 811
Senast: Gronda
·
A
Ridning Jag är så trött på folk som kategoriserar raserna! Islandshästar är så snälla och lugna alla kan rida dom.. Nej precis som med alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 664
H
Hästhantering Jag har en fyraåring som vi har lastat många gånger förr, det har aldrig varit några problem. Han har alltid förknippat lastning med att...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Hannah0407
·
I
Hästhantering För ca en och en halv månad sen var min häst med om en transportolycka där han hoppade över bommen och fastnade i hönätet (har aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 012
Senast: _Jezzie_
·
  • Låst
Ridning Jag ser inte så mkt akademisk ridning i mina krokar (ett hästskokast från Flyinge), och känner mig därför lite bortkollrad i andra...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 833
Senast: Immer
·
I
Hästhantering Någon som vet vart man kan få tag i ägarbytes papper ? Då jag ska sälja min ponny, i veckan. Snabba bud här, så behöver jag få tag i...
Svar
4
· Visningar
1 322
Hästhantering Hejsan vet inte om den här tråden har hamnat rätt, men skriver här ändå:) Är så här har en arab valack på 7 år som jag behöver lite...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: PheeHee
·
M
Hästhantering Inte för att jag håller på med någon NH träning eller liknande, men vill bara skryta över min ponny som praktiskt taget ville bo i...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: QRST
·
H
Hästhantering Nu är jag i hästköpartagen, och skulle vilja be om lite råd. Jag har varit runt och kikat på några hästar, men jag kom ganska snabbt...
Svar
10
· Visningar
1 842
Senast: Honeypixie
·
Hästhantering Är det någon som har haft sto med föl i en box med tillhörande paddock? Jag letar nytt stall och ett i övrigt intressant stall har...
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: Pancakes
·
S
Hästhantering Min ponny har fått en senskada och ska inte ridas på ca 4 månader. Någon som har ett roligt tips om vad man kan hitta på med henne? Jag...
Svar
8
· Visningar
1 183
Senast: Skaploff
·
I
Träning Hej! Jag tänkte fråga om råd här. Det verkar vara smartare människor här än på ett annat ställe som jag har frågat :) Jag flyttade för...
2
Svar
36
· Visningar
3 576
Senast: Jenny
·
H
  • Låst
Träning Andra tråden stängd så vi får starta en ny här..
49 50 51
Svar
1 008
· Visningar
64 166
Senast: IngelaH
·
Hästhantering En tanke som kom upp när jag läste rubriken i den tråden med liten hjärna och stor kropp mm. Om nu hästar är så himla bra på att läsa...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Unbeaten
·
Ridning Jag försöker hitta lite mer info om P.R.E nu när jag är i hästletartaget. Jag hittar mycket positivt om P.R.E, men inte så mycket...
2
Svar
27
· Visningar
12 647
E
  • Låst
Ridning hej, jag är 12 år och är jättesugen på att bli medryttare på en a ponny som 106 cm hög. Jag väger 40 kg och är 1.48 cm lång. Är jag för...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: IngelaH
·
J
Hästhantering Hej! har fått reda på att min ponny har "gått" mkt NH , western osånt.. det hade vart kul och kunna göra lite saker,. och bli mer...
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: jessicajosefsson
·
J
Hästhantering Hej!! Jag har en ponny som är svårlastad.. eller hon går ju in oftast men nu det senaste tjurar hon ihop sig och ska INTE gå in i...
Svar
15
· Visningar
1 174
Senast: jessicajosefsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama