Unghingst - inte hingstig tack!

Sv: Unghingst - inte hingstig tack!

Just precis! Att behandla en hingst annorlunda gör att dom blir annorlunda, i alla fall så är det troligast.

Tror på att behandla en hingst som vilken häst som helst. Men ändå tror jag också att en hingst behöver mera stimulans än en tex valack. Men det beror helt på vilken häst vi pratar om, vissa kräver mera än andra, och då spelar kön ingen större roll. :p

Faktiskt så tror jag att du får mindre "hingstbeteende" om han får gå med andra. Flera gånger har jag varit med om att hingstarna blivit hingstiga först när man börjat sära på dem så de får gå ensamma...

Men, jag förstår inte riktigt varför det är så stor grej, enligt vissa, att ha hingst? De är ju helt underbara att umgås med! Raka och känsliga. Väldigt mottagliga för smicker också! :) Sen finns det vissa som verkligen är livsfarliga också men de är inte så många. Oftast är det de som blivit alldeles totalt bortskämda och fått styra istället för att ha lärt sig lite självbehärskning och regler...

Han ska absolut inte behöva gå ensam. Aldrig har det varit tänkt att han skulle göra det heller! :)

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 793
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 899
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: valy
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama