behöver hjälp

vanliga travare har små hovar men de har inte han för han va är stora.

:confused: :rofl: Är han en ovanlig travare då? (Var bara tvungen ;))

Min foderhäst är vbl travare och han har jättehovar, nog de största jag sett på stor häst faktiskt..

Hur som helst, skulle också börja med att kolla så han inte har ont någonstans.

Led han i ojämn mark (alt. bommar), skritta mycket tills han börjat muskla sig så ska det nog bli bättre med snubbleriet!

nej han e inte någon ovanlig travare. ärligt talat så är dem de största jag sett på en travare men de kanse finns fler som har stora hovar t o m min hovslagare sa att han hade stora :banana:

Har en travkille som snubblade på släta vägen i skritt när jag fick honom som 3-åring. Tänkte att denna går ju aldrig att få fason på! Men med tid o tålamod är han nu jättemusklad (breddat sig MYCKET) och går i fin form i både kärran o på ridbanan. Han snubblar sällan idag för att han har de muskler och den balans som krävs nu. Skor honom oxå med korta tår(tvärtå). Det har tagit 2,5 år att få honom till den han är nu, men skam den som ger sig. Varvar körning o ridning (mycket i skogen,bra för koordinationen) vilket funkar bra. Lycka till o ge inte upp!! Vill du veta mer ingående hur jag tränat är du välkommen att skriva!

Okej :D Då är vi två :cool:

Brisse (foderhästen) är också snubblig men inte lika som din. Han är oxå omusklad så jag ger mig bara ut på långa kravlösa skritturer på lång tygel nu till att börja med..

Hoppas ni får ordning på benen! :D ;) Lycka till!

Min Styggeman går nu riktigt bra i skogen, det är främst på plan mark som han snubblar..hur det nu kan gå ihop sig?

hej jag skulle gärna vilja veta mer :rofl:
jag har ju provat att gå över bommar de går bra nu och jag ska rida i skogen när vädret tillåter :crazy:
har du problem med skav från täcken :confused:
jag har de på flera ställen

tack för att du vill hjälpa mig

hej de går lite bättre nu än när han komm till mig för ca 1 månad och 1 vecka. de får ta den tiden de tar för att han ska bli bättre med snubbelproblemet men jag :love: honom ändån

hoppas att de går bra för er oxå

Sv: Re: behöver hjälp

Hej
min häst travare va väldigt snubblig också. Vi tog honom till Atg & han hade fel i hela bakpatiet pga en annan skada jag ej visste om. Förra ägaren sa inget om det! Men sen sålde jag honom till en tjej & hon tog ut kiropraktorn & det visade sig att han hade 2 kotor i nacken som låg fel & att han va fel musklas. Sen dess har han inte snubblat ngt.
Så ta ut en kiropraktor! det kan hjälpa hästen livet framför sig

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 973
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 922
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 071
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 251
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar