Ren nyfikenhet :)

Sv: Ren nyfikenhet :)

Beror på väder, skola o.s.v men oftast så motionerar jag min häst 5-6 dagar/vecka. rider inte alltid, varierar med löshoppning, longering och promenader.
Har en korsning halvblod/ varmblodig travare.:)

Rider i snitt 6 dagar i veckan. Mkt beror på jobb, väder och ork (jobbar mkt så ibland finns det ingen ork)

Tinker/Welsh Cob-sto, 13 år, tränas i både hoppning och dressyr. Lite småfet sen sommaren bara:p

Normalt sett motionerar jag hästen ca 5 dagar i veckan.. 2-5 av motionspassen är ridning, det blir lite olika från vecka till vecka (Dressyr, uteritt, longreining, tömkörning, longering, hoppning). Och så blir det en del trickträning också.

Hon går ute långa dagar i hagen.
Hästen är en halvblodskorsning. Regelbundet riden i ca 8 månader?

*kl*

Försöker arbeta min 7-åriga islandshäst minst 6 dagar i veckan. Ibland arbete vid hand, ibland bara en lugn skrittrunda. Annars uppvärmning ute på traktorstigarna/grusvägarna och sedan en stunds arbete på ridbanan.

Jag rider inte varje dag, men vill att han ska motioneras varje dag. Kanske rider 4 dagar i veckan och min medryttare en dag i veckan. Sen försöker jag gå långa promenader (så långa jag orkar), tömkörning eller annat. Men pga. olika omständigheter brukar han få en dags vilodag då och då. Men vill helst att han ska få sin dagliga motion. (Han behöver mer än gå i hagen, då han är överviktig.)

Islandshäst på 5 år.

Arbetar min häst 5-6 dagar i veckan, varvar ridningen med tömkörning och longering och rider varierande på ridbanan och i naturen!
Jag har en 6-årig varmblods vallack!!

16 årig connemara, hopponny i tävlingskondis. Rids 6 dagar i veckan. Ett hopp, ett markarbete, ett kondispass, 2 dressyrpass, ett pass skogsmulletur och en vila. Ibland skrittar jag för hand eller en extra skogstur som vila. Det funkar bra för honom. Hoppar jag på tävling så tränar jag inte hoppning hemma, utan bara markarbete då.

Min häst rids mellan 5-6 dgr i veckan. Med några vilodagar lite här och där. Försöker låta honom vila ca 3 dgr lite då och då för att han ska få slippa belastningen, och för att jag tror att det är ett bra sätt att slippa överansträngning. :D

*kl*

Hästen är en 11årig fullblodsvalack.
Rids ca 6 dagar/vecka. Ibland bara 4 eller 5 beroende på väder och jobb som inte alltid är på min sida....

Han hade lätt kunnat gå 7 dagar men det är mer jag som behöver ledig tid än han som behöver vila…:angel:

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 696
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 741
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 984
Senast: animalasia
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 433
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar