Nafsiga hingsföl

Sv: Nafsiga hingsföl

Fundera på vilken relation du vill ha till dina hästar innan du väljer vilka råd du vill ta till dig tycker jag. För små föl håller jag personligen med om att det brukar räcka långt att bara se till att de inte kommer åt. Är de mycket hanterade och har förtroende anvnder jag samma metod som flocken skulle gjort, dvs "biter tillbaka" i luften-det brukar räcka långt. Ett äldre föl eller vuxen häst skulle få ett "större utfall" och kanske behöva flytta sig också. Har aldrig behövt slå mina hästar för att de ska lyssna och vill inte att de ska ha blivit slagna heller. Ett duktigt ledarsto skadar aldrig sin flock utan flyttar med hot, inte med direktkontakt. Det är hästar som leker och busar med varandra som kan vara hårdhänta men jag har ingen önskan att bli "buskompis", heller så det att hästar är så hårdhänta mot varandra är inte hela sanningen-att vara närgången mot ledarstoet på ett buffligt sätt sker inte om ledarstoet har sin ställning! Och hon behöver inte vara hårdhänt i sin uppfostran heller, därmed anser jag att vi inte heller ska behöva det-och mina hästar funkar, de har genom åren varit av div raser stl:ar och åldrar!
Lycka Till!:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka