Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Jag har intresse av att vilja införa lite PNH i en av mina hästars träning, har dock inte möjlighet till hjälp från tränare just nu...
Svar
19
· Visningar
1 552
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
I
Träning när jag rider min häst i skogen och man vänder hemmåt blir hon väldigt "pigg" och börjar takta... det brukar gå att få henne ganska lugn...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: isan_love
·
J
Ridning Hur är det med det egentligen? Han är absolut inte ömfotad och har gått i hage sedan april utan skor, har ridit honom två dagar i rad på...
Svar
16
· Visningar
2 682
Senast: Hairspray
·
C
Träning Hej! Nu är det så att min medryttarhäst relativt nyligen kommit hem från betet. Så hon ser ut som en boll. Men hon är igångsatt. Ägarna...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: IngelaH
·
F
Ridning hej har ett halvblod(12 år) som blir helt helt stirrig att rida när hon brunstar.. hon bockar och studsar som en galning, och blir...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Andorra
·
Hästhantering Hoppas rätt tråd! Jaha när har ni planer på att ha era hästar inne nattetid, alltså ta in dem för vintern? Det gäller dem som har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 573
Senast: _Runaway_
·
A
Ridning Jag har börjat rida två gamla travare åt en bekant. Den ene av dom är jätteduktig med tanke på att han har varit travare och har en...
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: AnnaLotberg
·
J
Ridning Hjälper till att rida en 6-årig Islandshäst. Han har stått en tid och är ganska omusklad så nu jobbar vi på att bygga upp hans muskler...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: Johanna
·
Ridning Hejsan! Min kompis rider på en omskolad travare, men han vill inte galoppera.. Ägaren har gett oss tipset att försöka gunga till från...
Svar
14
· Visningar
1 387
S
Träning Hej! Rider en 5-åring som är under utbildning nu. Han är snäll och väl inriden, men har under det senaste halvåret gått i en hage och...
Svar
8
· Visningar
1 171
J
Hästhantering Hej! Ja undrar när ska man börja använda täcke på hästar? Vill ju lixom inte att min polle ska få så mkt vinterpäls =P hehe;) Tacksam...
2
Svar
21
· Visningar
2 468
Senast: jessicajosefsson
·
J
Hästhantering Heej! Ja skulle behöva lite råd... jag har en c-ponny som stegrar.. det är bara när hon protesterar och de verkar som hon gör de för...
2
Svar
36
· Visningar
2 751
Senast: jessicajosefsson
·
S
Träning Är det bara att man visar upp hästen i alla tre gångarter, eller krävs det mer? Hälsning Maja
Svar
2
· Visningar
1 011
Senast: vildros
·
Hästhantering Hej,jag köpte hem en ny häst den 30:e Augusti.Hon är ett fd travar sto på 13år.Hennes förra ägare lät henne alltid springa ut/in i...
2
Svar
25
· Visningar
3 006
E
Hästhantering Jag har en B-ponnyvalack på 4 år. Han har gått som hingst på en lösdrift i wales fram till i november 08, då han kom till Sverige och...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: skuggi
·
Träning Jag har ett litet projekt inför hösten för mig och min häst. Hon är en frieser på 7 år som är ganska outbildad, blev inriden sent och...
Svar
16
· Visningar
1 934
Z
  • Låst
Ridning Hej hej! Jag behöver hjälp! Förslag på styrkeövningar, konditionsövningar everything! Cavaletti! Allt! Tack på förhand! :)
Svar
1
· Visningar
628
·
Z
  • Låst
Hästhantering [vet inte om detta hör hemma här, men jag hoppas.] Jag måste bara få skriva av mig.. jag är inte arg eller något. Bara lite...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 528
·
Ridning jag är medryttare på en new forest på 17 år som jag varit i snart ett år. och man kan säga att det bara är jag som rider henne för...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: Laguna
·
Ridning Hej om ni kan hjälpa och ge mig tips=) Min häst ställer sig utåt både på spåret och speciellt på volt då hon skuter bog och helt...
Svar
2
· Visningar
1 315
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama