skrämd av beteende....!!

Sv: skrämd av beteende....!!

Ja visst finns det bra tränare också, som din t ex verkar det som. Attityden måste ju komma någonstans ifrån den också. Om alla/många kompisar rider med den här dåliga attityden påverkas man säkert av det med när man inte är så gammal... Lätt att bli "anklagad" för att rida mesigt osv. Som ponnyryttare kan jag tänka mig att man vill passa in och inte sticka ut ur mängden även om det innebär att man slår sin häst fast man egentligen känner att det är fel. Jag tror inte heller att man kan "skylla på" BARA föräldrar eller tränare/ridlärare... Jag tror att det är en kombination av alla de saker som har nämnts här, och säkert lite till. Det gör ju tyvärr det hela ännu svårare att få ordning på.

Det enda konkreta som verkligen skulle påverka var om alla domare slog näven i bordet och inte tillät någon orättvis behandling av ponnyer och hästar på tävling. Då blir man tvungen att rida på ett annat sätt.

Sv: skrämd av beteende....!!

det kan jag också fundera över.. Har även sett "barnens" sida och det finns en del som int tycker att det är speciellt kul att sitta på galan ponnier

Liknande trådar

Hästvård Något jag fick lära mig tidigt i livet är att ta ansvar för mina djur. Nu denna dag har jag fått det tunga beslutet att ta bort min...
Svar
2
· Visningar
1 151
Senast: Donnaline
·
K
Hoppning I år har jag besökt samtliga hopptävlingar som har varit i vårt distrikt, där jag på har sett betenden som jag anser vara olämplig...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 555
Senast: Zanuzzi
·
T
Hoppning Var och kollade på en lokal hopptävling på hemma klubben idag, och jag måste säga att jag reagerade starkt på hur "ungarna" red.. Det...
2
Svar
34
· Visningar
2 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka