Har ni tävlat?

Sv: Har ni tävlat?

Jag har en foderhäst och jag funderar på några små clear rounder osv. Men dock inte mer, om ens det, för att jag blir så fruktansvärt nervös. Dock tycker jag att det är otroligt roligt efteråt, och på clear rounderna jag deltagit i har jag fått rosett, det är kul :)

Jag har ridit i 4år och har haft foderhästar, men har bara varit med på klubbtävlingar och träningstävlingar ;)

Har egen häst men har bara kommit ut på enstaka clear-rounder. Skulle tävlat "på riktigt" med henne nu i sommar, men hon akutkolik. Så att tävla hoppning innan 2009 är bara att glömma. ;/

har haft egen häst i 5 år, jobbat/ridit dressyrhästar i usa, medryttare och såklart ridskola som liten.
Men jag har aldrig tävlat :angel: Har gjort en programridning med hästen för ett tag sedan
och så var jag med på en "dressyrtävling" på en ridskola en gång. Thats it :D

Det e mina nerver som inte riktigt vill ut och visa upp oss

Jag börjare rida på stenåldern, närmare bestämt 1964, och trots att jag höll upp under några år på 70-talet har det blivit omkring 40 års ridvana. Jag har mest ridit på ridskola, men även varit medryttare samt haft en och annan foderhäst under åren. Först 2001 köpte jag min första egna häst.
När jag tävlade (mest för att ridläraren tyckte att man skulle) var det med lektionshästar, på klubbtävling eller på lokal nivå. Jag har ett antal blågula rosetter från klubbmästerskap i både dressyr och hoppning i sadelkammaren :), samt några av andra färger från lokaltävling.
Numera har jag inga som helst tävlingsambitioner. Jag sysslar med akademisk ridkonst och skogsluffande i lugn och ro.

Immer

Jag Undrar vad är en tävlingsgroom/groom? har aldrig hört det så jag msåte vara bakom flötet:P

Är ridskoleryttare, ridit i 7 år (halva livet) och aldrig tävlat :/ Jag vill så gärna! :D Men det gäller först att hitta en av ridskoleponnysarna som passar en, kunna rida den bra i alla situationer och dessutom "bli utvald", vilket jag aldrig kommer bli :p Startade en pollux dressyr en gång på en busig b-ponny som inte ville gå alls, det slutade i katastrof, det blev pannkaka av alltihop och jag var skitnervös ^^ Nu har jag inte vågat ställa upp i något mer litet sen dess, men har lovat mig själv att försöka på nytt den här terminen :)

Man behöver inte ALLS tävla och tyvärr är en gul/blå rosett det som är målet på många ridskolor och de som tävlar anses DUKTIGA och AMBITIÖSA.

Så ÄR det ju inte! Jag skulle vilja säga till så många ponny-ryttare "våga-vägra-tävling"!!!! Hästeriet är så mycket mer än det och tävlar man inte så har man mer tid att upptäcka allt det andra! Om man inte är "tävlingsmänniska" - varför tävla?

Jag har haft hästintresse ganska många år - men den enda diciplin jag skulle ha ngn chans att ta placering i är "provat-flest-dicipliner".

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
882
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 261
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 484
Senast: Sesca
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama