Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Hästhantering Jag har både regntäcke, vintertäcke, fleestäcke, samt ridtäcke. Regntäcke: Vid kyligt väder eller vid mycket regn eller misstänkt...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: arabia
·
Hästhantering När täckar ni för natten ?
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: arabia
·
Träning Min hästs mage låter väldigt mycket när jag rider..den liksom "klonkar" och låter "ihålig". Den hörs mest när vi travar och då klonkar...
2 3
Svar
45
· Visningar
13 176
Senast: pelli159
·
T
Hästhantering Hej hej. Jag har ett problem med min foderhäst som jag delar med min lilla syster. Hästen är en dansk travare 17 år. Han är ibland...
Svar
2
· Visningar
889
Senast: Tossavainen
·
E
  • Låst
Ridning Jag är så trött på att alla skall gnälla på oss som är mullig eller kraftig som rider en häst som vi är lite lång på? Ex om ryttare 1...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
29 369
M
Ridning Hej! Jag har en flicka på sex och ett halvt år, som ridit lite sporadiskt genom bekanta, men som nu skulle tycka det var roligt att...
Svar
11
· Visningar
1 657
Senast: lilla_x
·
Hästhantering Jag hade tänkt börja hoppa min 08:a Aston när han kommer tillbaka från hingstbetet :) Han har hoppat två gånger med sin mamma. Bara ett...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Aston
·
J
Hästhantering Jag skulle vilja ha lite tips på vad man kan göra när hästen verkligen inte vill bli fångad i hagen? Och även tips på vad man kan...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: wall
·
J
Hästhantering HejHeej! Ja har ju en c-ponny.. brukar hoppa henne runt 70 cm när ja hopptränar.. sen har ja hoppat en gång ett hinder som låg på 95 cm...
Svar
4
· Visningar
3 382
Senast: jessicajosefsson
·
Ridning har varit på hoppkurs fredag-lördag. hoppat max 60 cm. varje lektionerna var på ca 45 min. vad skall jag göra idag för att på bästa...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: vinkelina
·
Ridning Jag skulle behöva hjälp i ett svårt beslut: Jag köpte min häst (en valack på 4 år för 4 år sedan). Eftersom jag kände ägaren (min...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 837
Senast: Elina8
·
H
Hästhantering Hej! Det här är mitt allra första inlägg här. Jag är 28 år, och levde för hästar under hela min uppväxt. Jag "bodde" i stallet, hade...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: Honeypixie
·
E
Hästhantering Jag står i ett stall som har både sommarhage, sjukhage och en "vinter" hage. Sommarhagen är stoor och slät mark men mycket buskar och...
Svar
9
· Visningar
1 552
Senast: Lindsen
·
H
Träning Hej! Jag vill lära mig att "be" hästen att göra en rörelse istället för att "tvinga". Jag har en tränare väldigt nära mitt stall som...
2
Svar
23
· Visningar
2 215
Senast: Ellyne
·
Z
Hästhantering Hej. Vet inte om den här tråden har hamnat rätt men annars får någon vänlig människa flytta på den. :) Jag har ett 3 månaders föl som...
Svar
1
· Visningar
1 351
Hästhantering Jag har ett tranesläp med stödben och jag har fått höra att om man har stödben kan man lasta på hästen utan att släpet sitter fast i...
Svar
17
· Visningar
4 336
Senast: mackan
·
Ridning Jag har en liten dam som jag inte tror gillar bett. jag behöver lite tips om lite grejjer! När jag är ute och rider på mitt varmblod...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 115
Senast: tillan
·
Hästhantering Förra våren hade jag stora problem med mitt sto som stegrade sig och flippade ur totalt när vi träffande på andra hästar. Skrev om det i...
Svar
2
· Visningar
905
Senast: lizzie
·
Hästhantering Jag har klickertränat min treåriga islandskille i snart en månad och han är lika lättlärd som grannens colliekorsning! :D Men jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 716
Senast: Migo
·
Hästhantering Last tränar min 4 åring. Vi har åkt nu några gånger och han har stått stilla mer eller mindre. Har tagit några minuter att få in honom...
Svar
9
· Visningar
1 336
Senast: Ingridl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama