HJÄLP, MIN HÄST!! (Fodervärd/ägare)

Sv: HJÄLP, MIN HÄST!! (Fodervärd/ägare)

*kl*

Jag hade oxå åkt på en ggn.
Du behöver inga ursäkter till ett besök, det är DIN häst som hon LÅNAR.

Är oxå nyfiken,så håll oss uppdaterade när du varit där

Hugger första bästa knapp!

Undrar också hur det har gått?

Kl
Undrar också - Essunga får mig att ana oråd. I de trakterna finns den som lurade mig.

Åk! Jag har en häst på foder , och skulle ha full förståelse om ägaren kom och hälsade på , även oinbjuden. Speciellt första veckorna när man saknar sin häst som mest!!

Satt å läste detta, tycker det faktist är lite löjligt, hade jag inte hört något av fodervärden på ca en månad så hade jag kanske börjat undra.

Det är faktist rätt mycket att jobba å få hem ny häst mm, kanske jobbigt i familjen ja all...

men iof ett sms kunde ju hon slängt iväg...

Men annars är de inte så mycket att oroa sig för..

Å varför skulle hon bara ändra ägarbyte så där? det är ju kontraktsbrott?

Förstår inte all den hysterin ang passen på hästar, det är ingen ägarhandling, utan de ska bara följa med hästen,(om de därremot ej gör de, så är de olagligt,hästen MÅSTE ha med sig sitt pass, enligt nya lagen ska du kunna visa upp passet innom tre timmar om en kontrolant kommer,du kan även stöta på dom i skogen)

Så bara du transporterar din häst en liten bit ska passet med, när du åkter till vet, o hälst ska passet ligga i stallet!

Ägar bytet är ju fortfarande chippet o "dom gammla papprena" som man hade förr!
Va bara tvungen skriva av mig.

Håller med alla andra åk dit ! Jag kan inte förstå hur man kan bete sig sådär ! Skulle aldrig falla mig in att "glömma bort" att höra av sig eller att inte svara när ägaren ringde, Det är min plikt som fodervärd ! :mad:

Håller tummarna för dig att du får tag i denne och när du får de se till att du får en bra förklaring ! ;)

Åk dit!!! Väl normalt att åka och hälsa på sin häst, inte sant?

Berätta sen hur det har gått!

Jag tycker att du ska åka dit.Det verkar konstigt att dom inte svarar i telefonen.Eftersom att dom måste vara hemma nångång.Tycker att du bara ska sätta dig i bilen,köra dit "om dom inte hört av sig" och titta så allt är okej.Verkar skumt.:confused:

Hoppas det löser sig!:)

KL

Eftersom ts har en annons ute om foderhäst så antar jag att hon åkte dit o tog hem hästen för länge sen........;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka