HJÄLP, MIN HÄST!! (Fodervärd/ägare)

Sv: HJÄLP, MIN HÄST!! (Fodervärd/ägare)

Tack för alla svar!
Ringde idag ca 10 och fick äntligen tag på henne!(Skulle åkt efter jobbet)
Hon hade haft väldigt mycket att göra, jobbat och efter jobbet så hon hade inte hunnit sa hon. Hon tog sig nu tid till att berätta hur det hade gått och allting verkade bra. Hon skulle höra av sig när dom "hade tid" så ska jag åka dit och kolla när dom grejar med hästen. Får väl tro att dom får någon tid snart då.. Hoppas verkligen att allt är så bra som det låter och att det är så bra som hon säger. Man måste ju ändå försöka lita lite på dom. Hör hon inte av sig så tar jag vägen förbi och tar ett kik, har man inget att dölja har man väl inget emot en objuden gäst?

Igen; tack till alla som orkat läsa & svara!!
Mvh Ellinor

Åk ändå!

Det skadar ju inte och du får se att han mår bra. :)

Nä, det är klart.. Men jag vill inte känna mig påflugen och klängig. Då kanske hon tröttnar och vill lämna tillbaka honom?..

Va skönt för dig! :bump:

Dock skulle jag nog se till att åka o kika lite ändå när jag hade tid. Om hon inte har tid att ringa ett kort samtal till dig, har hon verkligen tid att ta hand om hästen då? :confused:

Nä, det är klart.. Men jag vill inte känna mig påflugen och klängig. Då kanske hon tröttnar och vill lämna tillbaka honom?..

Nej då, det tror jag inte! Förklara för henne att du är lite nervös för att det är första gången du lämnar bort din bästis :D

Ja, jag berättade det när dom var här och kollade, och det var därför hon skulle höra av sig så mycket i början 'från' första början... :P

helena_hamrerk har ingen egen bil, så det blir svårt. Men ska låna en i veckan och kolla! Jag ska bara åka förbi, är det någon där kan jag ju stanna men annars så kikar jag bara. (man måste åka förbi huset för att se hästarna.)

Ok, då förstår jag.

Men det tycker jag absolut du ska göra, det kommer förhoppningsvis kännas bättre i magen efteråt! :)

Att köra börbi o kolla är ju inget fel. Det kan ju vem som helst göra ;)

nä, för de har enskild väg och de bor på slutet av vägen. ;) Men jag ska dit på fredag och kolla! :)

Åk dit och titta till hästen, det skulle jag ha gjort. Dom kan ju inte bli sura, det är ju DU som lånat ut DIN häst och har all rätt att titta till den!!
Funkar det inte med kommunikationen skulle jag ta hem hästen igen, ett muntligt avtal gäller lika som ett skriftligt så om dom har lovat att höra av sig så måste dom ju hålla det.

Åk dit och titta till hästen, det skulle jag ha gjort. Dom kan ju inte bli sura, det är ju DU som lånat ut DIN häst och har all rätt att titta till den!!
Funkar det inte med kommunikationen skulle jag ta hem hästen igen, ett muntligt avtal gäller lika som ett skriftligt så om dom har lovat att höra av sig så måste dom ju hålla det.

Jag är nog böjd att hålla med här! Om jag har fått låna en häst så har jag ett ansvar gentemot båda häst och hästägaren. Att komma med sådana bortförklaringar som jag har jobbat mycket håller INTE, det tar inte lång tid att slänga iväg ett mess eller ringa en kort signal.
Jag skulle vara upprörd om de inte kan ta sig de minutrarna att underrätta hästägaren hur hästen tagit flytten mm.

Har de inte tid med det, hur ska de då ha tid för hästen?

Jag är nog böjd att hålla med här! Om jag har fått låna en häst så har jag ett ansvar gentemot båda häst och hästägaren. Att komma med sådana bortförklaringar som jag har jobbat mycket håller INTE, det tar inte lång tid att slänga iväg ett mess eller ringa en kort signal.
Jag skulle vara upprörd om de inte kan ta sig de minutrarna att underrätta hästägaren hur hästen tagit flytten mm.

Har de inte tid med det, hur ska de då ha tid för hästen?

Jag dyker in lite såhär i tråden. :)
jag håller med ovanstående,
Skicka ett sms där de står tex: allt gick bra, hästen verkar trivas.
elller nått, de tar ju inte ens 1 minut!!
Jag hade om jag varit du åkt så fort jag kunde för att kolla till hästen.

Håller med att jag skulle nog undra om dom har tid med hästen om dom inte ens hinner ringa när dom lovat. Dåligt! Jag skulle definitivt åka och kolla

Tack för alla svar!
Ringde idag ca 10 och fick äntligen tag på henne!(Skulle åkt efter jobbet)
Hon hade haft väldigt mycket att göra, jobbat och efter jobbet så hon hade inte hunnit sa hon.
Hade inte tid att ringa eller ens skicka ett sms- som hon lovat? Har hon tid att ha häst? Verkar lite skumt.

Hon tog sig nu tid till att berätta hur det hade gått och allting verkade bra. Hon skulle höra av sig när dom "hade tid" så ska jag åka dit och kolla när dom grejar med hästen. Får väl tro att dom får någon tid snart då.. Hoppas verkligen att allt är så bra som det låter och att det är så bra som hon säger. Man måste ju ändå försöka lita lite på dom. Hör hon inte av sig så tar jag vägen förbi och tar ett kik, har man inget att dölja har man väl inget emot en objuden gäst?

Ja, men du får nog ställa in dig på att åka utan "inbjudan" om det ska bli något besök, verkar det som.
Jag skulle inte få ro innan jag sett att hästen är kvar och att den har det bra. Jag skulle inte helt lita på telefonsamtalet- prata går ju.
Lycka till! Hoppas det löser sig!!!

Senast ändrad av en moderator:

"KL"
Tycker det känns lite väl skumt, även om du fick tag på henne tillslut.. hade åkt med en gång!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 863
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 699
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka