H
Hovis
Sv: Stegrande c-ponny
Ja där har du mkt svar, hon har fått vinna och de blivit rädda, o ger sig.
men att kolla med en som kan dethär med laser osv kan va bra. men troligtvis ger hon sig inte förren du fått övertaget. Det är viktigt. Gör hon detsamma om du leder in henne om hon börjat såhär, eller är det bara uppsutten, för att bli av med dig.
OKej tack för svar!
men när ja köpte dixie (min ponny) så sa dom att hon kan stegra om man väger mer än 70 kg.. men de såg vi inte som ett problem eftersom ja väger 40 och så.. sen visade de ju sej att hon stegrade med mej iaf.. de känns som hon stegrar när ryttaren "kräver" av hästen.. tex.. att den ska gå i form, lite öppna och sluta osv..
sen har förra ägarna gjort såhär: varje gång dixie har stegrat sej och vänt ...velat gå hemåt så har dom låtit dixie fått göra det och inte tagit den "sitvationen".. och de är ju VERKLIGEN dumt tkr jag! så ibland nu så räcker de att jag "ryter" till med rösten.. det är lite olika.. men oftast så går de bra med rösten.. hon lyssnar verkligen mkt på rösten.. hon är också tränad mkt NH med förra ägarna!
Mvh Jessica
Ja där har du mkt svar, hon har fått vinna och de blivit rädda, o ger sig.
men att kolla med en som kan dethär med laser osv kan va bra. men troligtvis ger hon sig inte förren du fått övertaget. Det är viktigt. Gör hon detsamma om du leder in henne om hon börjat såhär, eller är det bara uppsutten, för att bli av med dig.