intag för vintern?

Sv: intag för vintern?

Min pålle har fått stå inne nattetid ca 3 veckor nu, pga magert bete och BLÖTA hagar (har dåliga fötter), men går på grönt dagtid (07.00-21.00 ca)

*kl*

min och väninnans häst gårr fortfarande ute dygnet runt. Dock fodras de precis som de andra hästarna.

Sålänge det inte är riktigt snuskväder dygnet runt lr under 10 grader på natten så får dom gå ute. Dom trivs bäst då.
Dock har det ju vart ett jäkla extraåkande till stallet,av och på med olika täcken några ggr per dag i vissa fall. Men det är det värt sålänge de kan gå ute.

KL*

I slutet på oktober, början av november tänkte jag stalla in. Men sen kan han ju vara inne någon natt om det är pissväder.

*kl*

Mina hästar flyttade in på nätterna redan för en månad sedan. Betet är slut och hagen är som sumpmark pga det evinnerliga regnandet senaste tiden. Jag vill inte att de trampar sönder hagen inför nästa vår, så de fick byta hage och gå in på nätterna.
Dock är de ute mkt ändå: ut 05.00 och in 22.00 :)

*kl*

Min häst går ute fortfarande. Går i sommarhagen men betet är slut så hästarna får full höranson. Kommer nog snart att flytta till vinterhagen, men om det inte blir konstant skitväder så kommer de fortsätta gå ute dygnet runt oktober ut.

kl

Vi tog in våra igår. Det är förvisso inte särskilt kallt på nätterna men jag tycker det känns skönt att ha dom inne. Går ute mellan 07-19 ungefär.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 014
Senast: lirco11
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 277
Senast: doppler
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama