Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag har förstått att det sitter mycket i mitt huvud. Jag har fått jättedåligt självförtroende av det här. Mitt nya tränare säger att jag liksom "kryper ihop" i sadeln när han protesterar.
Det är det som gör mig så irriterad. Jag önskar att jag bara kunde säga åt mig själv innan jag sitter upp, att nu ska jag rida honom som jag skulle rida vilket häst som helst (helt förutsättningslöst, utan scenarion om vad som kommer att hända i mitt huvud) och sen när det dyker upp problem bara helt orädd lösa dem (så som jag vet att man ska göra och som duktiga ryttare har gjort när de har ridit honom).
Låter nästan som om du redan har bestämt dig innerst inne?
Precis så hade jag det, då jag red mamman parallellt, men inte hjälpte det. Med henne var jag trygg och säker men så fort jag skulle upp på honom började jag darra som ett asplöv.En bra grej, som jag funderade på var om jag hade haft en till häst (medryttarhäst, på foder eller egen). Då kunde jag rida den, få tillbaka självförtroendet och få känna att det finns hästar som jag faktiskt klarar av samtidigt som jag fortsatte jobba med min häst. Men det är ju förstås svårt, rent praktiskt.
Hade jag varit i dina skor hade jag nog jobbat vidare, är en så dålig förlorare
Med tanke på att sadelbytet gjordes för "några veckor sedan" så har ju problemet inte försvunnit. Vad vet vi hur den nuvarande sadeln ligger? Trycker den på punkter som gör ont efter den gamla sadeln? Har hästen fått vila och inte ridits alls emellan den gamla och den nya sadeln?
Vad 3-4 år har gjort försvinner inte över en natt bara för att man bytt sadel.
Jag avfärdar inte din teori men jag anser fortfarande att hästen bör kollas upp.
I våras betedde han sig fördjävligt i en korsning då han ville gå ett annat håll och stegrade sig och bockade på stället tills jag ramlade av och stukade foten.
Alltså, vad jag förstår är inte hästen i sig grundproblemet utan det är ditt bristande självförtroende
Fast sätter man en sådant ultimatum lär hästen inte gå att sälja alls.
Köper man en problemhäst (mer eller mindre) med massa kapacitet och utbildar den upp i klasserna och sen kanske man inte kan ha kvar den/får ett toppenbra bud på den eller dylikt och får inte sälja den
Vem köper en häst på de premisserna? Visst om det var en gammal sällskapsponny eller så men det är det ju faktiskt inte här.