Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Hej, behöver lite synpunkter och råd angående avlivning. Jag har en häst i ett stall med sammanlagt 5 hästar. Den ena hästen skall...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 257
Träning Jag äger en jättefin häst, en läromästartyp. Ett halvblod(lite fullblod också), sto på 10 år. Hon vill gärna bestämma tempot och...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: Eme_liie
·
Ridning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, modertaor får gärna flytte den ;) Jag ska imorgon provrida en häst som då kanske...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Eme_liie
·
C
Hästhantering Nu är äntligen tösen frisk och får börja gå promenader igen!:laugh: Men det är bara det att hon är så otroligt lättskrämd nu! Hon har...
Svar
5
· Visningar
1 180
Senast: niclas_e
·
Hästhantering Man hör så mycket om folk som har problem med hästar som blivit misshandlade och att det är svårt att hantera dem pga detta. Ni som...
Svar
17
· Visningar
2 344
Senast: Nixehen
·
H
Ridning Jag har funderingar på boots. Till hästen alltså :) Någon som använder dessa? Hur tycker ni det fungerar ute i skog, mark och på banan...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: Anonym94
·
Ridning Jag har en gammal häst som har travare i sej, eller är ren travare, hon är nästan omöjlig att få att trava! Hon töltar bara, eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 445
Senast: Heraken
·
Hästhantering Min dam slänger med huvudet när man leder henne och hon blir otålig. Just nu vilar hon fortfarande pga fång med hovbensrotation. Hon går...
Svar
5
· Visningar
1 439
Senast: lundborg
·
Hästhantering Ær pá island nu och trænar hæstar. Vi har ett sto som mina chefer háller pá att tappa hoppet om. De vill slakta henne nu, de tycker att...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 770
Senast: lundborg
·
O
Hästhantering Finns det ingen tråd för dom eller är det bara jag som är för dålig på hur man söker i ett forum? Jag får i alla fall i morgon hem en...
Svar
10
· Visningar
1 139
Senast: Cinora
·
L
Träning När jag var barn/ungdom red jag väldigt mycket på ridskola och hos kompisar. Men när jag blickar tillbaka så "åkte" jag bara på hästen...
Svar
7
· Visningar
1 727
Senast: Cilla
·
E
Ridning Ramlade över den här hemsidan på nätet, om en balans/vibrationsplatta som tydligen påstås vara väldigt effektiv för ryttare. Den ser...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: _Elin_
·
I
Hästhantering Hur långt skulle du åka med eget släp för att hämta häst? Var tycker du gränsen går för att istället anlita transportör? Har själv...
Svar
19
· Visningar
1 512
Senast: Duplo
·
P
Ridning Jag har alltid varit en hästtjej, men utan direkt kontakt till hästar. Jag gick, som så många andra, igenom den där perioden då man...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: Elizette
·
M
Träning nu har jag äntligen fått hyra en shettis som heter rizi en månad ! men idag när jag red honom så gick det bra i början men sen när min...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: J-e-s-s-i
·
H
Ridning Kom hem från ridskolan för en stund sedan 2:a lektionen denna terminen. Jag får alltid sådana hästar som har massa mixter för sig, de...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: HallonDoft
·
  • Låst
Ridning Hej Jag är 163 lång och väger ca. 43 kg Jag red en shettis förut som jag slutade på för att jag kände mig för lång. Sen envisades...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: IngelaH
·
L
Träning Vad kan man göra för att få en häst att slappna av i traven och komma till ro? I skritten fungerar allt som det ska han bjuder in i...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Liljan80
·
T
Ridning Skulle vara jättesnällt om någon kan komma med nått bra tips på hur jag ska göra. Det går nämligen inte att rida ut på min häst ensam...
Svar
15
· Visningar
1 694
Senast: tussilago1
·
K
Ridning Sorry om tråden hamnat fel, men jag vill veta om jag bara är knäpp i huvudet eller om det finns flera med detta "problem". Det är så...
Svar
19
· Visningar
1 445
Senast: Klariiisss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama