Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Var med om nåt riktigt otäckt idag..Hade uppe o grejade lite med vårat föl, i vanlig ordning tjurade hon över grimskaftet. Binder aldrig...
2
Svar
21
· Visningar
3 529
Senast: cirkus
·
Hästhantering Jag har en 25-årig valack som är extremt svårfångad. Ena dagen kommer han nästan till en, medan den andra dagen får man binda rep runt...
2
Svar
21
· Visningar
2 110
Senast: EmiliaK
·
Hästhantering Ja alltså - skämt åsido : ) har ni några tecken på/erfarenheter av att olika hästraser tyr sig till varandra om de är av samma ras? Jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 251
Senast: mackan
·
B
Hästhantering Ni som är inackorderade i kollektivstall, hur är era schemor upplagda? Hur många är ni, hur har ni era turer, hur ofta byter ni schema...
Svar
7
· Visningar
1 824
Senast: NinaochRambo
·
M
Ridning Förlåt mig för min okunnighet, jag vet att det inte är samma sak, men jag undrar vad skilladen är mellan akademisk ridkonst och...
Svar
5
· Visningar
1 561
Senast: Tez1
·
I
Hästhantering Hejsan, detta blir mitt första inlägg här, så jag hoppas det blir rätt :) Ska resa sju timmar för första gången (med ny häst)...
Svar
13
· Visningar
4 406
Senast: MiaMaria
·
N
Ridning Hej! Några månader innan sommaren blev jag attackerad i hagen av en häst, den slog till mig i huvet så jag ramlade och svullnade upp...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: nicolee
·
B
Ridning Hej! Jag har knappt suttit i en sadel på 10 år, och det var ännu längre sedan jag red lektion. Nu har jag bestämt mig för att börja...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: Anna37
·
Ridning Ni som rider på kapson och bet, hur löser ni det? Har ni ett kandar träns och fäster allt i eller har ni kapsonen för sig och vanligt...
Svar
12
· Visningar
1 430
Senast: rebeckasff
·
B
Ridning Försöker få bort mitt dåliga samvete. Hade inte planerat vilodag idag. Men det regnar och det blåser. Mycket. Det är inte kallt ute...
Svar
13
· Visningar
1 859
Senast: Piraja
·
I
Ridning hej! jag undrar om man kan göra det, rida flera gånger per dag? Det är nämligen så att sist jag skulle rida lektion så var hon så grymt...
Svar
2
· Visningar
1 552
Senast: isan_love
·
Ridning Börjar på ridskola idag. Nervös!!!! Men det ska bli kul :) Det var så längesen jag red och det känns som att jag har glömt allt. Hur...
2
Svar
31
· Visningar
1 981
Senast: lisa412
·
Ridning Hej alla , behöver er hjälp.. Hr en dressyrhäst som jag nu är inne på andra säsongen med att tävla på. Han är 14-år och har innan...
Svar
3
· Visningar
910
Senast: lillis1222
·
Hästhantering Hur brukar ni göra första gången ni ska leda era unghästar i träns? Grimma under? Eller litar ni på att röstkommandona sitter?
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: aramis
·
L
Ridning ser ofta det på tävlingar, att man rider lätt i galoppen. kan någon som gör det vara go och berätta varför?:confused:
Svar
7
· Visningar
2 059
Senast: PrinceFair
·
Hästhantering Hej! Har kollat en hel del i detta forumet i olika trådar, och då börjat fundera en massa kring hur man ska leda en häst, vad är...
2
Svar
34
· Visningar
3 771
Senast: niclas_e
·
G
Träning Hej! Jag har precis köpt min första unghäst. Jag är väldigt hästvan och har ridit och utbildat många hästar men inte på denna nivån. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 474
Senast: rare
·
F
Träning Jag vet inte riktigt hur en fin musklad överlinje ser ut? Lägg gärna ut bilder som visar skillnader mellan omusklad och musklad...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
44 330
Senast: Mumlan82
·
Hästhantering Jag vill skapa en tråd för oss som börjat transportträna sin unghäst eller har en häst som behöver "läras om", där vi kan ge varandra...
Svar
10
· Visningar
1 592
Senast: Joyride
·
B
Ridning Nu är det dags för en tråd om våra sitsar! :bump: Lägg in bilder på er när ni rider och vi kan hjälpas åt att analysera och tipsa om...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 885
Senast: angel76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar