Sv: usel

ne jag vill inte att nån annan ska ha hand om mina hästar jag vet inte varföre är bara så...men jag känner att om jag vilat en dag från o rida mår jag jätte dåligt så jag tror endå jag behöver rida bara dte att jag behöver hjälp...

Jag tror att det är så enkelt att du älskar dina hästar och därför känner dig mån om dem och då får man ju kontrollbehov men som jag ser det så är det ett sunt kontrollbehov- man vill veta att de man tycker om mår bra. Så jag tycker inte att du skall ens tänka på att låta någon annan ta hand om dem men däremot kanske ta ett pass boxning eller simning eller något annat en gång i veckan för om du provar det så inbillar jag mig att du märker att fokuseringen på något annat gav dig ännu mer kraft åt ditt huvudintresse.

På vilka vis har du sökt efter annat stall förresten? Annons eller frågat och vad är det som förhindrat att du byter ställe till ett där du trivs bättre? Nyfiken....

Så har vi nog alla känt ibland, att man inte duger till någonting,att man är usel.
Man har perioder då man verkligen mår dåligt.
Tycker du ska åka i väg och slappa lite, ta det lugnt , prata av dig lite på dina vänner, det gör dig nog gott ska du se.:)

Gör det du tycker är kul på hästryggen och ha inte prestationsångest.!

Lycka till

tipsie - tack för ett jättebra svar!
jag har lite problem med maten oxå dåva äter men äter inte bra!är rädd att gå upp i vikt.
men äter endå inget nyttigt..för jag håller mig smal på det...omega 3 har jag aldrig provat för jag tycker dte är så jobbigt att ta massa tabletter varje dag och så därav att jag slarvat med min antidepressiva medecien oxå..
jag rider ju varje dag och är ute med hunden varje dag oså så motion får jag ju :p
men har även lite andra problem:järnbrist,blodbrist,vita,minbrist,samt ryggsmärtor,och ont i övriga kroppsdelar,samt svimmningskänslor i samband med huvudvärk eller om jag är stressad.
men dethär med hästarna tynger mig mest nu..:( jag vill byta stall och det är så krångligt allt..har inga pengar osv så vet inte alls hur sjutton dte kommer gå!:(:cry:snyft..

Låter verkligen inte bra..:(
Först och främst ska du ju försöka äta, och det nyttigt, bara det gör att du kommer må bättre, tro mig..:laugh:
Jag har också stress problem, men tror många har det, vet du sätt dig ner ett par minuter varje gång du känner dig så där superstressad och drick något!!
Och jobb, ja det är svårt i dessa tider tyvärr:crazy:..
Hoppas du snart blir bättre..

okej:)låter rimligt!:D
jag har sökt nytt stall pga att det inte är god stämmning i mitt nuvarande stall (äe bara jag där)men han som äger gården är en gubbstrutt haha:D min pappas bästa kompis.
för 6-7år sedan frågade han min pappa om jag va intresserad av att rida hans fullblodsto och såklart då red jag på ridskola och ville gärna ha medryttarhäst igen:)
och han har lite penga problem osv och ville inte ha kvar hästarna så ena hästen avlivades i vintras(29år gammal)
och fullblodet fick jag utav honom med ett muntligt kontrakt för då hade vi inga problem(han va snäll)men nu beteer han sig svinigt och falsk.
han vill inte ha hästen men hon som ägde henne innan för ca 12år sen gjorde ett muntligt kontrakt med honom om att han aldrig fick ge bort eller sälja henne(pga att hon som ägde innan va veterinär och att hästen blivit vanskött)
och så fick ju jag henne för ett par år sen nu muntligt och jag vill nu flytta hästarna och vet ju inte om jag kan det(vet ju inte ens till 100 att hon är min:O
för jag mår riktigt riktigt dåligt av att ha min hästar där.
känns inte som jag kommer lösa dtehär alls!

jag har gått hemma i 6år nu utan att göra nåt alls.hatar det!
och jag har inte fått någon hjälp med nåt på denhär tiden...

Kom igen! Man kan väl ge bra råd utan att behöva vet allt det där!

Ja....? Men nu ville jag gärna veta, är det fel?

Eftersom hon inte ville berätta allt igen så tycker jag man kan respektera det,man kan ju ge bra råd i alla fall:)

timme;
Nu vet jag inte vart du bor men jag får hjälp av arbetsförmedlingens avdelning för unga funktionshindrande,finns kanske där du bor också? Namnet kanske låter "fel" men man får mkt bättre hjälp där än på vanliga AF(jag är bipolär).
Vet också hur det är att gå hemma under lång tid och för min del är det inte bra,jag mår sämre men kan ändå inte ha ett vanligt jobb med krav. Jag försöker aktivera mig själv så gott det går.
Gör ett schema;8:00 gå ut med hunden och träna på ögonkontakt, 10:00 åk till stallet och borsta hästen i en timme, 11:00 en långritt ute i sakta mak och bara försöka slappna av, mm.
Det här var ju ett exempel men du kanske fattar vad jag menar.
OCH det är viktigt att äta regelbundet(även fast man inte vill) och se till att man får i sig alla viktiga mineraler och vitaminer.
Till sist; VILA! och pussa på djuren!

okej låter jättebra det med schema och så jag sover ju på dan typ och har svårt att somna på kvällarna...
känner mig pressad att rida mina två hästar varje dag.
den ena är 25år så jag rider henne bara för hon ska få röra sig och förstås för jag tycker dte är jätteskönt att bara uit och lunka i skogen med henne.
den andra är dte ju högre krav med,en ridtravare på 10år så...känns som jag inte orkar med två hästar och sen får jag så dåligt samvete om jag inte ridit gammlingen:(

jag har gått hemma i 6år nu utan att göra nåt alls.hatar det!
och jag har inte fått någon hjälp med nåt på denhär tiden...

Fan vad trist, hade inte heller klarat gå hemma sex år, klarar knappt en månad..

Vet inte vad jag ska säga, är nog inte till så jätte stor hjälp, tyvärr:crazy:..
Du har nog provar med det mesta kan jag tänka mig, när det gäller att få jobb..??

Lycka till:)

jag kämpar och kämpar men pga aspergern och ryggsmärtorna klarar jag nog inte av att jobba:(

jag kämpar och kämpar men pga aspergern och ryggsmärtorna klarar jag nog inte av att jobba:(

Ok....
Vad synd:(
Vet inte vad jag ska ge för råd, men jag har hade lite ont i ryggen då och då men jag började styrketräna, hjälpte mig, men jag vet inte vad det är för ryggsmärtor du har:confused:och om det skulle hjälpa dig att vara på gymmet tre gånger i veckan??

Det är inte kul när man har ont i ryggen:(
Hur går det då när du rider, känner du av smärtorna från ryggen då??

jag funderar att börja på pojkvännens gym tillsammans med honom då han kan hjälpa mig.
jag känner alltid av att dte ömmar i ryggen och även vid ridning,när jag sitter ner osv och ibland får jag så ont så det hindrar mig från att kunna rida,mocka och sådant nödvändigt:(

fy sjutton jag håller på att blihelt jäkla galen!!:eek:
snart kan jag fanken inte visa mig ute eller ens för min egen pojkvänn utan smink och dessutom sminkar jag mig hemskt och det känns som jag ligger kvar på samma nivå med hästen hela tiden
:cry:vad sjutton ska jag göra??:eek:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 023
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
620
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 722
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kall lägenhet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar