ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

Sv: ÄKTA KÄRLEK! Det finaste man kan får av en häst!

Ursäkta men det där tyckte jag helt enkelt var att förstöra den fina stämningen på denna tråd:smirk:
Om du har så fin kontakt med dina hästar så flyger de inte på dej om de blir rädda.
Och har du så fin kontakt så blir de sällan rädda för de litar så hemskt på dej och ser dej som ledare, att du har KOLL som ledarhingsten i flocken.

*kl*

Fina bilder allihopa :love:!
Har själv inte så många bilder på mig å Zorro, och vet inte om jag har kärlek tillbaka från honom.. Usch, har dåligt självförtroende jag vet...:(

vill inte höra något om att man inte ska pussa en häst på mulen, jag litar på min häst.
8609979.jpg

<3
15709803.jpg

Det är klart du har kärlek tillbaka:confused:
Det bara syns ju såååå väl på bilderna:)

Det klart man får PUSSAS:love:

IMG_0130-1.jpg

detta ardennersto fullkomligt älskar barn (och min pappa ;))!
Hon är supermysig i all hantering och är nästan 100% säker trots sina unga år. :)

Ursäkta men det där tyckte jag helt enkelt var att förstöra den fina stämningen på denna tråd:smirk:
Om du har så fin kontakt med dina hästar så flyger de inte på dej om de blir rädda.
Och har du så fin kontakt så blir de sällan rädda för de litar så hemskt på dej och ser dej som ledare, att du har KOLL som ledarhingsten i flocken.

Tack! Jag tycker som du! Jag blir lite irriterad när jag försöker förmedla vad jag tycker är en härlig känsla och så finns det alltid dem som måste komma med pekfingret... Men man får se det såhär, vi lever antagligen ett mycket rikare liv än dem. För vem vill förlora tron på kärleken? :confused:

*kl*

Fina bilder allihopa :love:!
Har själv inte så många bilder på mig å Zorro, och vet inte om jag har kärlek tillbaka från honom.. Usch, har dåligt självförtroende jag vet...:(

vill inte höra något om att man inte ska pussa en häst på mulen, jag litar på min häst.
8609979.jpg

<3
15709803.jpg

Du har Zorros kärlek tillbaka, det syns helt klart. Härligt!
Har läst hela tråden och den är så fin med alla bilder och texter utom Stopeks då förstås. Säger som många andra: det är ingen fara att sitta vid hästen så där även när det står hästar en bit därifrån, förutsatt att man känner hästarna och miljön väl. Säkerhetstänket är bra men någon måtta får det vara. Allra säkrast är i så fall att inte träffa någon häst alls och det vill vi väl inte avstå ifrån i alla fall? Nej gosa på bara alla ni som har en förtroendefull relation med er häst!

Borttag, funkade inte tyvärr...

Senast ändrad av en moderator:

raderat.

tiiio

14386007.jpg

Tycker om den här bilden från tidigt i våras.
Satt på en sten i hagen och bara umgicks med min häst:love:
Han är så gullig, påtade i marken samtidigt som han kikade under lugg.
/J.

Min häst är den gosigaste man kan tänka sig,men bara för man kan gosa med hästen när den ligger ner så betyder ju inte de att den hästen är gosigare,min häst följer efter mig jättte mkt och är gosig opch snäll,men lite skygg vid att hålla på med när hon ligger ner,men bråkar inte om de för hon är världens underbaraste..bilder finns på min profil :)/becca

glömde en sak,har fullt förtroende för min häst litar på henne till 100 % de har jag märkt dom åren vi har haft henne!kan pussa henne på mulen coh gosa på över allt,skulle nog inte va nåra problem liggande,brukar sitta hoss henne i hagen på sommrarna och läsa då hon kommer fram och nosar och jag brukar gosa me henne/becca:banana:

Ville bara påpeka att det oftast är ett ledarsto i en flock, och inte en ledarhingst. :D

kommer inte in på sidan med alla mina kort.. men kan säga så här.
jag hade varit medryttare åt en nordis som var proplem häst då jag träfade henne .
det gick 7 månader och under denna tiden fann vi varandra dagen innan hon skulle till baka till ägaren satt jag i hagen och stor grät för att jag sskulle skiljas från henne, plötsligt känner jag att nån puttar på min axel . det är hästen av guld hon tar sina läppat och rufsar om i mitt hår . står med sin mule mot min våta kind länge när de andra hästarna kommer i närheten jagar hon bort de (låg i rang) och kommer snabbt och ställer sig så att ja känner hennes fram hovar i ryggen nästan , återigen lägger hon mulen mot min kind och ssmå puttar på mig som hon sa " de ornar sig " så här står/sitter vi i hela 3 timmar.. då sa jag nej ja ska behålla dig kosta vad de kosta vill så jag lånade i hop pengar till ett köp. i dag är vi o skiljbara dit jag går hon går vi på stora vägen kan hon gå 10 meter bakom mig utan att jag håller i henne svänger jag svänger hon.. nu kommer tårar i mina ögon
tänkt vad hade ja gjort utan henne
jag räddade henne och hon räddade mig vi var 2 sorgsna själar som fann varandra som läkte varandra, Tora du är en del av mitt hjärta du är min bästa vän min lilla speciella dam med hjärta av guld

Även i det fria.

kommer inte in på sidan med alla mina kort.. men kan säga så här.
jag hade varit medryttare åt en nordis som var proplem häst då jag träfade henne .
det gick 7 månader och under denna tiden fann vi varandra dagen innan hon skulle till baka till ägaren satt jag i hagen och stor grät för att jag sskulle skiljas från henne, plötsligt känner jag att nån puttar på min axel . det är hästen av guld hon tar sina läppat och rufsar om i mitt hår . står med sin mule mot min våta kind länge när de andra hästarna kommer i närheten jagar hon bort de (låg i rang) och kommer snabbt och ställer sig så att ja känner hennes fram hovar i ryggen nästan , återigen lägger hon mulen mot min kind och ssmå puttar på mig som hon sa " de ornar sig " så här står/sitter vi i hela 3 timmar.. då sa jag nej ja ska behålla dig kosta vad de kosta vill så jag lånade i hop pengar till ett köp. i dag är vi o skiljbara dit jag går hon går vi på stora vägen kan hon gå 10 meter bakom mig utan att jag håller i henne svänger jag svänger hon.. nu kommer tårar i mina ögon
tänkt vad hade ja gjort utan henne
jag räddade henne och hon räddade mig vi var 2 sorgsna själar som fann varandra som läkte varandra, Tora du är en del av mitt hjärta du är min bästa vän min lilla speciella dam med hjärta av guld

Näe vad gulligt! Så ser jag mig och min frieser/ardenner korsning också! Kanske inte sorgsna men 2 missförstådda själar som fann och förstod varandra. Du måste fixa fram lite kort på pärlan:)

nu har det ordnat sig lite bilder på oss 2 :)..
KORT SAGA KORT
Hon var så trasig att hon var en proplem häst många sa nej bara att skicka till slakt jag sa aldrig hon finns där inne de e bara att hon förlorat all tilllit till mäniskor 2 år senare är hon forna jag långt borta
idag 20 år gammal men så pigg och full av energy hon har ju varit dold i ett skal innan så nu då hon mår toppen vågar hon visa sitt sanna jag speciellet efter att hon fått et eget stabilt stall som hon vet är hennes. bara en lycka att se hur hon förändrats då vet man att jag gjorde rätt i slutändan,, en härlig känsla:) hoppas bara att ja får många fler år md henne har sagt om ja ine har råd att ha henne kvar så finns de inte ens i mitt huvud att sälja henne vidare då skulle hon bli olycklig och bli samma old Tora i gen så då får hon lika bra sommna in här hemma men somsagt var hon är seg super seg i sin villja hon kommer att kämpa och bli kvar många år än:)

http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/1juni019.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/7juni119.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/dacke003.jpg

SEN BIFOGAR JAG LITE SOMMAR KÄNSLA:)
http://i50.photobucket.com/albums/f322/ladyfoxglove/P1030085-1.jpg

visst man kankse inte ska sitta ner då hästen ligger ner men även jag gör det för känner man sin häst mer än väl så ska de inte vara nån fara så länge DU vet och k'nner det är säkert go on :)

Senast ändrad:

Som när jag kommer på morgonen och ska ta av Saaga täcket. Oftast så ligger hon ner och ställer sig inte upp! Man får försöka "gnickla" av täcket när hon ligger ner:banana:

Brukar gå över presenningar med henne också, hon litar helt och fullt på mig - tvekar inte ens!!
Brukar även träna lite andra såna grejer..

det finns inget som får mig att smälta som folk som älskar deras hästar! jag måste bara skriva igen för GUD vilka hästar vi har!

tänk alla gånger allt gått åt helvete och allt har fallit, så går man till stallet och ser sin ponny. jag är så glad att jag rider!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 904
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag började för några år sedan rida igen efter ett långt uppehåll efter en olycka som gjorde mig ridrädd. Efter år som medryttare har...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 472
Senast: Skjøldur
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar